یک‌شنبه 1 مهر 1403

اسپانسرها به کمک ملی‌پوشان بدمینتون می‌آیند / فدراسیون هم کمک کند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اسپانسرها به کمک ملی‌پوشان بدمینتون می‌آیند / فدراسیون هم کمک کند

سرمربی تیم ملی بدمینتون گفت: آغاز اعزام به مسابقات بین‌المللی توسط فدراسیون خبر خوبی بود و بازیکنان در تلاش هستند در کنار این با جذب اسپانسر شخصی در رویدادهای دیگری نیز شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون گفت: آغاز اعزام به مسابقات بین‌المللی توسط فدراسیون خبر خوبی بود و بازیکنان در تلاش هستند در کنار این با جذب اسپانسر شخصی در رویدادهای دیگری نیز شرکت کنند.

نیکزاد شیری سرمربی تیم ملی بدمینتون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات چلنج ترکیه اظهار کرد: این رقابت‌ها از نوزده الی بیست و سوم مهر به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. در بخش مردان چهار نماینده داریم که خوشبختانه این بازیکنان بر اساس رنکینگ کشوری و آخرین مسابقه‌ای رنکینگ داری که حضور داشتند انتخاب شدند و به زودی تمرینات تیم را آغاز خواهیم کرد تا تیم آماده‌ای را راهی مسابقات کنیم.

وی با اشاره به لغو رویدادهای بین‌المللی و آسیبی که متوجه ملی‌پوشان می‌شود؛ گفت: پیش از مشخص شدن رقابت‌های چلنج ترکیه تیم ملی بدمینتون ایران قرار بود در بازی‌های داخل سالن آسیا حضور پیدا کند که متأسفانه به دلیل انصراف کشور میزبان (تایلند) به کل این مسابقات لغو و به سال 2026 موکول شد. برای شرکت در این رویداد ما انتخابی داشتیم و نفرات را هم مشخص کرده بودیم اما به هر صورت بازی‌ها توسط کمیته المپیک آسیا لغو شد.

سرمربی تیم ملی بدمینتون با بیان اینکه پس از پایان مسابقات لیگ در هفته جاری اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد؛ عنوان کرد: در حال حاضر بازیکنان ما درگیر مسابقات باشگاهی خود هستند که البته اتفاق خوبی است و باعث می‌شود روند آماده سازی آنها متوقف نشود. ولی قطعاً برای موفقیت یک تیم نیاز به هماهنگی بیشتر است که در همین راستا پس از پایان مسابقات لیگ در هفته جاری؛ ملی‌پوشان با استراحت کوتاهی وارد اردوهای تیم ملی خواهند شد.

شیری در پاسخ به این پرسش که چه کشورهایی در مسابقات چلنج ترکیه شرکت می‌کنند؟ گفت: قطعاً که این رقابت‌ها را نمی‌توان گفت جزو مسابقات سطح بالای دنیاست اما با توجه به اینکه بازیکنان بدمینتون در سطح جهان همه در تلاش‌اند رنکینگ خود را ارتقا دهند سعی می‌کنند در چنین رویدادهایی حضور پیدا کنند. کشور ترکیه هم معمولاً جایی است که اکثر بازیکنان به راحتی می‌توانند به آن سفر کنند چون تعداد پروازهای زیادی دارد؛ پیش بینی ما این است که با تیم‌های خوبی رقابت داشته باشیم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: حضور در این رویداد برای ما اتفاق خوبی است چون تعداد اعزام‌های ما اخیراً کاهش پیدا کرده بود شرکت در رقابت‌های چلنج را به فال نیک می‌گیریم. تلاش ما این خواهد بود که نمایش خوبی را ارائه کنیم و نتیجه مطلوبی را کسب کنیم. به طور حتم اگر بازیکنان ما بتوانند بازی خوبی داشته باشند ما هم با توجه به پتانسیلی که داریم برنامه‌ریزی بهتری را می‌توانیم برای آینده و سایر اعزام‌ها داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون اضافه کرد: برخی از بازیکنان ما دنبال این هستند که شرایط خود را در رنکینگ جهانی ارتقا دهند قطعاً ما هم دوست داریم در این مسیر به آنها کمک کنیم. اعزام به رویدادهای بین‌المللی یکی از این راه‌ها است که خوشبختانه استارت آن زده شده؛ مسابقات جام فجر را داریم که زمستان امسال برگزار خواهد شد ولی در کنار این بازیکنان در تلاش هستند که با جذب اسپانسر شخصی در سایر مسابقات هم حضور پیدا کنند که بتوانند در رنکینگ جایگاه خود را بهبود ببخشند.

نیکزاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فدراسیون هم در جذب اسپانسر به این بازیکنان کمک خواهد کرد؟ توضیح داد: فدراسیون قطعاً بر اساس بودجه خود می‌تواند قدم‌های خوبی بردارد. خوشبختانه ما لیگ فعالی داریم که تیم‌های صنعتی در آن حضور پررنگ دارند. اکثر این باشگاه‌ها از نظر مالی قوی هستند و فدراسیون اگر بتواند آنها را مجاب کند که همین بازیکنان ملی پوش خود را در سال به یک یا دو مسابقه بین‌المللی خوب اعزام کند واقعاً آن قدم اثرگذار را برداشته است.

اسپانسرها به کمک ملی‌پوشان بدمینتون می‌آیند / فدراسیون هم کمک کند 2