یک‌شنبه 1 مهر 1403

اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی برای سوددهی بیشتر ضروری است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی برای سوددهی بیشتر ضروری است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای سوددهی هرچه بیشتر و کسب منافع برای بازنشستگان، بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در سال 1402 ضروری است.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در دنیا گفت: این صندوق‌ها برای ارائه خدمات به افرادی تشکیل شده‌اند که بیشترین طول عمر خود را برای خدمت به جامعه، مردم و حاکمیت صرف کردند.

وی تصریح کرد: نقطه اتکا همه ما بعد از بازنشستگی، داشتن درآمد مناسب در این دوران است و همه افراد می‌خواهند بعد از بازنشستگی شاهد دریافت خدمات مناسب باشند.

ترکی تاکید کرد: تمامی تلاش ما برای افزایش درآمد در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی، در جهت رفاه حال بازنشستگان عزیز است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: ما برای افزایش درآمد شرکت‌ها و توسعه فعالیت‌ها و در نهایت کسب منافع بیشتر برای صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت کامل و جامعی را از شرکت‌های تابعه خود از جمله شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران خواهیم داشت.

ترکی با بیان اینکه اکنون یک میلیون و 700هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر کشوری زیر پوشش این صندوق هستند گفت: این افراد به مدت 30 تا 35 سال بخشی از درآمدشان را هر ماه به صندوق بازنشستگی پرداخت کرده‌اند و بنابراین و به حق، در دوران بازنشستگی انتظاراتی دارند که ما باید برای آن‌ها جواب قانع کننده‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این پنج دهه که از عمر صندوق بازنشستگی می‌گذرد، تلاش‌ها بر این بوده است که درآمدی کسب شود تا بتوان خدمات بهتری که در شأن و منزلت بازنشستگان است ارائه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تاکید بر عدم تعادل و پایداری در صندوق بازنشستگی به دلیل وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی، افزود: ضروری است در جهت سوددهی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی برنامه‌ریزی مناسبی با رویکرد بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون