جمعه 10 فروردین 1403

اصلاح قانون انتخابات

اصلاح قانون انتخابات

وب‌گاه الف

دادستان کل کشور با بیان اینکه با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم، گفت: همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر در انتخابات جلوگیری شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به عنوان رئیس ستاد و با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

وب‌گاه الف

هنوز طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در مجلس یازدهم تعیین تکلیف نشده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فلاحت‌پیشه گفت: به طور قطع در مجلس دوازهم، رقابت اصلی بر سر افراطی‌گری است، یعنی چه کسی تندتر حرکت می‌کند و مردم نیز تاوان هر تند رفتنی را پرداخت خواهند کرد. همچنین در مسئله انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز شاهد یک جنگ زرگری خواهیم بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در این گزارش مروری بر مهمترین مصوبات مجلس یازدهم خواهیم داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

شورای نگهبان در روز 4 بهمن اعلام کرد که صلاحیت 138 نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تایید شده است. صلاحیت حسن روحانی و مصطفی پورمحمدی در این مرحله رد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصبانیت و سرخوردگی محمدرضا پهلوی از شکست دولت اسدالله علم در به کرسی نشاندن اصلاحات سیاسی و انتخاباتیِ دربار موجب شد اعلام «انقلاب سفید» کند و در پوستین رفراندم، اصلاحات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر آمریکایی‌ها را در ایران پیاده کند اما واکنش امام خمینی (ره) و به تاسی از ایشان سایر علما و بزرگان حوزه‌های علمیه جالب توجه بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

اخراج انگلیسی‌ها از حوزه منابع انرژی ایران از بزرگترین شکست‌های انگلیسی‌ها در غرب آسیا بود که پایه‌های حضورشان در این منطقه را به لرزه درآورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و نتیجه آن، کشور را وارد معادلات جدید سیاسی کرده است. معادلات تازه‌ای که با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال1404 می‌تواند نقش موثری درآینده سیاسی کشور ایفا کند. از همین رو بسیاری سال آینده را سال وزن‌کشی جریان‌های سیاسی کشور توصیف می‌کنند. در این وزن‌کشی هرچند بخشی از جریان اصلاحات تلاش کرد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: سرانجام روز یازدهم اسفندماه بخش قابل توجهی از واجدین شرایط پای صندوق رای حاضر شده تا با تمام فراز و فرودهای ایام اخیر، ما مشارکت خودشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر آینده و سرنوشت خودشان اثرگذار باشند. نتایج انتخابات اما برای بسیاری تعجب‌برانگیز بود، چراکه چهره‌های جوان (که اصطلاحا در این دوره پاجوش‌ها لقب...

وب‌گاه خبر آنلاین

رشیدی کوچی درباره پدیده خریدوفروش رأی در انتخابات گفت: «موضوع خرید رأی هم همیشه بوده است و اتفاق جدیدی نیست؛ اما اینکه چرا در این دوره خرید رأی اثرگذار است، دلیل دارد. اول اینکه تعدد کاندیدا زیاد بوده و آرا پخش شده و یک نفر اگر هزار رأی هم خریده باشد، می‌توانسته است در نتیجه تأثیرگذار باشد».

وب‌گاه الف

نماینده بندرانزلی در مجلس یازدهم به ابهامات درباره خرید و فروش آرا در انتخابات مجلس دوازدهم واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده بندرانزلی در مجلس یازدهم به ابهامات درباره خرید و فروش آرا در انتخابات مجلس دوازدهم واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

قانون جدید انتخابات برای اولین بار در مجلس دوازدهم اجرا شد و این‌طور که برخی نمایندگان روز گذشته ادعا کردند، اصلاح قانون انتخابات، نتوانسته مانع از ورود پول‌های غیرشفاف به عرصه انتخابات شود.

وب‌گاه عصر ایران

سخنگوی دولت: برای اولین بار بعد از اصلاح قانون انتخابات، بدون کوچک‌ترین مسئله‌ای انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شد. در حوزه‌هایی که صد در صد الکترونیکی بود، انتخابات با امنیت و در سلامت و با سهولت انجام شد. این تجربه بسیار موفقی از توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و بهره وری از آن‌ها در سرعت بخشی و سهولت بخشی به انتخابات بود.