دوشنبه 9 مهر 1403

اصلاح هندسی "میدان صنعت" در سال آینده

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اصلاح هندسی "میدان صنعت" در سال آینده

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از اصلاح هندسی میدان صنعت در سال آینده خبر داد و گفت: ان‌شاءالله با اصلاح هندسی این میدان شرایط تردد در خیابان شهید پاکنژاد وضعیت بهتری خواهد داشت.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جاوید امروز در جریان یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه بررسی ردیف‌های لایحه بودجه سال 1402 شهرداری تهران با اشاره به اینکه استقرار کارگاه مترو در خیابان شهید پاکنژاد و تردد ماشین‌آلات سنگین باعث فرسودگی در این خیابان از میدان صنعت به سمت شمال شده است، اظهار کرد: این تهدید و فرسودگی به فرصت تبدیل شد و پس از بهره‌برداری ایستگاه مترو، خیابان پاکنژاد بازگشایی خواهد شد؛ باید به سرعت نسبت به اصلاح اقدام کرد.

وی افزود: میدان صنعت، میدان کلیدی و ترافیک محور است و وضعیت کنونی به کار عمرانی میان‌مدت و بلندمدت نیاز دارد که البته به کار فنی و مهندسی دقیق نیازمند است. بدون تعجیل کار بلندمدت و میان‌مدت انجام خواهد شد تا ببینیم زیرگذر باید شمالی جنوبی اجرا شود یا شرقی غربی.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: این قول را خواهیم داد که عجله نخواهیم کرد و با آرامش و در هماهنگی با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا امور را دنبال خواهیم کرد.

انتقاد از تأخیر در ارسال لوایح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی از سوی شهرداری تهران برای سال آینده

وی با بیان اینکه باید افزایش ترافیک در این محدوده را مدیریت کنیم، یادآور شد: این قول داده شده که اصلاح هندسی مناسبی در میدان صنعت صورت بگیرد و خیابان شهید پاکنژاد به وضعیت مناسبی برسد؛ ما علاوه بر جلوگیری از افزایش ترافیک، باید کاهش 25 درصدی آن را نیز دنبال کنیم.

به گزارش تسنیم، مهدی اقراریان عضو کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه 30 درصد بار ترافیک در این منطقه افزایش یافته است، یادآور شد: خیابان شهید پاکنژاد به شدت آسیب‌دیده و باید اصلاحات انجام شود؛ لذا درخواست می‌کنیم که با رعایت ملاحظات، ضرورت موضوع را در نظر بگیریم و با این نگاه، بودجه را اصلاح کنیم.

به گزارش تسنیم، بنابر اکثریت آراء اعضای شورای شهر تهران مقرر شد 5 میلیارد تومان برای اصلاح میدان صنعت در منطقه یک در ردیف اعتبارات مناطق 22 گانه اختصاص پیدا کند.

همچنین علیرضا جاوید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه‌های سرمایه‌ای بخشی برای نگه‌داشت عمرانی و بخشی نیز برای پروژه‌های موردی است؛ امسال در معاونت برنامه‌ریزی، روال تغییر یافته که در زیر مجموعه مناطق مقاومت وجود داشت و ما این مقاومت را شکستیم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه توزیع بودجه عمرانی مناطق مطابق با نیازها انجام می‌شود، تصریح کرد: قول می‌دهیم که شاخص‌ها را با شورا نهایی و در بودجه سال آینده اعمال کنیم تا رضایت کامل حاصل شود.

وی افزود: از اعضا می‌خواهیم بطور کلی روال بودجه را به هم نریزند تا ما در بودجه سال آینده، شاخص‌ها را لحاظ کنیم.