پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اطلس دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری تدوین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اطلس دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری تدوین شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تکمیل اطلس دانش‌آموزی استان خبر داد و گفت: با تکمیل این اطلس تمامی دانش‌آموزانی که به شبکه شاد و سایر امکانات آموزشی دسترسی ندارند، مشخص شده‌اند.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در همین راستا برای دانش‌آموزانی که به هیچ امکان آموزشی دسترسی ندارند درسنامه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در مناطق نارنجی استان کلاس‌های درس برای مدارس دورافتاده که دسترسی به شبکه شاد ندارند با بهره‌گیری از معلم بومی و یا معلمی که در منطقه بیتوته دارد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قائدامینی تصریح کرد: با این وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب شده است تا 128 دانش‌آموز در استان که به هیچ فرصت آموزشی دسترسی ندارند، ترک تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دانش‌آموزان که با شیوع کرونا و تعطیلی حضوری مدارس به هیچ یک از امکانات لازم برای ادامه تحصیل دسترسی ندارند به تصمیم والدین خود انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در سالجاری ندارند.

قائدامینی خاطرنشان کرد: والدین این دانش‌آموزان عنوان می‌کنند اکنون که امکان تحصیل فرزندانشان به صورت حضوری و یا مجازی وجود ندارد از آنها در انجام امور دیگری نظیر کار در مزرعه استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند فرزندان آنها سال تحصیلی جاری را به پایان نرسانند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیشترین این دانش‌اموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری امتحانات به شکل حضوری تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و اقدامی خارج از این تصمیمات در استان اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 210 هزار دانش آموز در 10 شهرستان دارد.

*س_برچسب‌ها_س*