یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اظهار بی‌خبری عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس از مسائل روز زنان / سوالات حوزه زنان و خانواده بی جواب ماند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های زن و خانواده توسط بسیج دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست فاطمه مقصودی، عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس و انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری از اقدامات و برنامه‌های خود حول محور زنان گفتند و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. فاطمه مقصودی که صحبت‌های خود را با کلیت مقام زن و تبیین زن تراز انقلاب شروع کرده بود؛...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های زن و خانواده توسط بسیج دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست فاطمه مقصودی، عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس و انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری از اقدامات و برنامه‌های خود حول محور زنان گفتند و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. فاطمه مقصودی که صحبت‌های خود را با کلیت مقام زن و تبیین زن تراز انقلاب شروع کرده بود؛ در رابطه با لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: «سال‌هاست که دنبال لایحه منع خشونت علیه زنان هستیم. این لایحه در کمیسیون چکش کاری‌هایی شده و قرار بود به صحن علنی بیاید اما هنوز نیامده‌است. البته به نظر من هنوز جای کار دارد.» در مورد دیگر قوانین حوزه‌ی زن و خانواده نیز قانون جوانی جمعیت را مثال زدند و گفتند: «قانون جوانی جمعیت قانون جامع و کاملی نیست و ما آن را در حالی تصویب کردیم که سعی کردیم موانع فرزندآوری را برداریم؛ اما کسی نمی‌تواند زنان را مجبور به فرزندآوری کند.» همچنین مقصودی در میانه‌ی حرف‌هایش خطاب به اظهار نظرات اخیر بانکی‌پور در مجلس گفت: «یکی از نمایندگان مجلس دیروز اظهار نظری درباره‌ی خانم‌ها و ازدواج آن‌ها کرده بود که مورد شماتت هر 16 نماینده‌ی زن قرار گرفتند. اظهار نظر سخیف ایشان نظر شخصی بوده و نمی‌شود این نسخه را برای همه داد.» بانکی پور چند روز قبل راجع‌به ازدواج بین‌المللی دختران مجرد با شیعیان دیگر کشور‌ها به دلیل تعداد کم پسر‌ها اظهار نظر کرده بود که افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. وی گفته بود:«خانم‌های بالای 30 سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر 700 هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.»

در زمانی که برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده بود نیز فاطمه مقصودی در جواب به سوالات خبرنگار خبرگزاری دانشجو راجع‌به حق ثبت مهریه اظهار بی اطلاعی کرد. طبق آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نمایندگان مجلس جهت جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین برای مهریه‌های بالای 14 سکه «حق ثبت» در نظر گرفته‌اند.

سوال بعدی نیز در رابطه با پیش نویس اصلاحیه قانون تسهیل ازدواج جوانان بود که بی جواب ماند. فاطمه قاسمپور در آذر ماه سال گذشته خبرداد که پیش نویس اصلاحیه آن در حال نوشتن است و چیزی به نهایی شدنش نمانده است. اما با گذشت چندین ماه هنوز که هنوز است خبری از آن نیست. فاطمه مقصودی نیز عنوان کرد که از وضعیت آن خبری ندارد.