پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اعتبار لایروبی آب‌بندان‌های اراضی کشاورزی آستارا تامین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبار لایروبی آب‌بندان‌های اراضی کشاورزی آستارا تامین شد

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستارا از اختصاص 11 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی آب‌بندان‌ها با هدف بهره‌وری مناسب از منابع آب و آبیاری کافی اراضی زراعی و باغی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ایرج شیارکار روز پنجشنبه در بازدید از آب بندان های اراضی کشاورزی بخش مرکزی آستارا گفت: در یک سال گذشته 30 هکتار از آب بندان ها لایروبی شده و با صرف اعتبار جدید تا پایان امسال، 25 هکتار دیگر لایروبی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت پهنه های آبی در فصول کم بارش کاهش می یابد و با توجه به نبود امکان استفاده کامل از باران برای کشاورزی، لایروبی آب بندان ها راهکاری مناسب برای استفاده بهتر از منابع آب است.

شیارکار ادامه داد: از مصالح حاصل از لایروبی، در طرح های عمرانی استفاده می شود و در آب بندان ها، پرورش و تولید آبزیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: از 11 پهنه آب بندان با 200 هکتار مساحت در آستارا، برای آبیاری 750 هکتار اراضی کشاورزی، پرورش ماهی و مقاصد گردشگری استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ظرفیت آب کشاورزی این شهرستان 15 میلیون متر مکعب است و با توجه به محدودیت منابع در تابستان تجهیز چاه های عمیق، صرفه‌جویی و اجرای طرح های تامین آب پیگیری می شود.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت رشته رودخانه و هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان واقع شده و کشت غالب آن برنج است.

*س_برچسب‌ها_س*