دوشنبه 26 شهریور 1403

اعتراض تند دی‌بروینه: فیفا فقط به پول فکر می‌کند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اعتراض تند دی‌بروینه: فیفا فقط به پول فکر می‌کند

کوین دی‌بروینه، بلژیکی منچسترسیتی نسبت به برگزاری جام باشگاه‌های جهان با فرمتی جدید معترض شد.

به گزارش "ورزش سه"، شلوغی تقویم مسابقات ملی و باشگاهی حسابی منجر به ناراحتی کوین دی‌بروینه هافبک 33 ساله منچسترسیتی شده است. به طوری که او معتقد است فیفا و یوفا حاضرند به‌خاطر درآمدزایی بیشتر قید سلامت بازیکنان را بزنند.

فدراسیون‌های اروپایی عضو فدراسیون بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای (FIFPro) اقدامات قانونی را علیه فیفا در خصوص برگزاری جام جهانی باشگاه‌های مردان با حضور 32 تیم آغاز کرده‌اند که از ژوئن آینده در ایالات متحده آغاز می‌شود.

دی بروینه در پاسخ به این سوال که آیا نگران بازی‌های بیشتر در رقابت‌های باشگاهی و ملی است یا خیر به خبرنگاران گفت: "مشکل واقعی پس از جام جهانی باشگاه‌ها ظاهر خواهد شد. می‌دانیم که فاصله فینال جام باشگاه‌های جهان تا اولین بازی لیگ برتر از سه هفته بیشتر نخواهد شد، بنابراین تنها سه هفته فرصت استراحت و آماده شدن برای برگزاری 80 بازی دیگر داریم."

دی بروینه ادامه داد: "شاید امسال همه چیز خوب پیش برود، اما سال آینده مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. اگرچه اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای در انگلیس و سایر انجمن‌های بازیکنان تلاش کردند تا راه حل‌هایی پیدا کنند."

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل این است که یوفا و فیفا همچنان به اضافه شدن مسابقات ادامه می‌دهند و ما می‌توانیم نگرانی خود را بیان کنیم اما به راه حلی نرسیده‌ایم، به نظر می‌رسد ارزش پول بیشتر از سلامت بازیکنان است."