دوشنبه 9 مهر 1403

اعتراف ژاردل به روزهای سختش / چهره خاص دهه 90 فوتبال برزیل درگیر اعتیاد و کوکائین

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اعتراف ژاردل به روزهای سختش / چهره خاص دهه 90 فوتبال برزیل درگیر اعتیاد و کوکائین

مهاجم کلاسیک سابق پورتو که دو بار برنده کفش طلا شده بود، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش "ورزش سه"، ماریو ژاردل یکی از بازیکنان خاص فوتبال در دهه 90 میلادی که در تیم‌های پورتو و گالاتاسرای بازی می‌کرد و تعداد گل‌های بالای او یکی از آمارهای مهم باشگاه پورتو محسوب می‌شود، به تازگی از اتفاقی مهم در زندگی شخصی‌اش خبر داد.

ژاردل درباره روزهای کنونی زندگی‌اش گفت: من اگر امروز بازی می‌کردم بین 150 تا 200 میلیون یورو می‌ارزیدم. من پس از گالا، او به اسپورتینگ لیسبون رفتم که این اشتباه من بود و همین باعث شد من بشکنم و به جام جهانی نروم. اگر برزیل در جام جهانی 2002 شرکت می‌کردم الان قهرمان جهان بودم.

او ادامه داد: وقتی فوتبالم تمام شد، مواد مصرف کردم، کوکائین مصرف کردم و به افسردگی افتادم. من کاملاً تصادفی وارد دنیای مواد مخدر شدم. وقتی یک فوتبالیست موفق می‌شوید، دام‌ها، دوستی‌های نادرست و مواردی از این دست وجود دارد که می‌تواند همه چیز را از بین ببرد. این مهاجم برزیلی گفت: برخی از مردم به من مواد مخدر پیشنهاد دادند و من مرتب شروع به مصرف آنها کردم. دوستان من در برزیل قهرمان جهان شده بودند و من به کوکائین‌هایم افتخار می‌کردم!

وی افزود: من یک بار اوردوز کردم و هفت روز بیدار بودم. به هر کسی زنگ زدم و فکر کردم هیچ کس نمی‌تواند کاری برای من بکند، چون هیچ چیز طبق میل من نبود.

این مرد برزیلی که اکنون 50 ساله است و زندگی آرام‌تری دارد و موفق شده است که اعتیادش را کنار بگذارد و به زندگی عادی برگردد. ژاردل دوره‌های مربی‌گری را آغاز کرده.

لازم به ذکر است او با دبل و زدن گل طلایی برابر رئال مادرید، در سوپر کاپ اروپا 2000 گالاتاسرای را در پی قهرمانی جام یوفا قهرمان سوپر کاپ اروپا هم کرد. او همچنین برنده دو کفش طلای اروپا در فصل‌های 99-1998 و 02-2001 شده است.