شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعلام جزئیات برگزاری جلسات دفاع دانشجویان دانشگاه آزاد زائر کربلا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اعلام جزئیات برگزاری جلسات دفاع دانشجویان دانشگاه آزاد زائر کربلا

دستورالعمل ساماندهی برگزاری جلسات دفاع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زائر کربلا در نیمسال دوم سال تحصیلی اعلام شد.

دستورالعمل ساماندهی برگزاری جلسات دفاع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زائر کربلا در نیمسال دوم سال تحصیلی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و رئیس کمیته امور اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «ساماندهی برگزاری جلسات دفاع دانشجویان زائر کربلا در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

این دستورالعمل با توجه به مصادف شدن آخرین مهلت دفاع دانشجویان با مراسم اربعین حسینی (ع) و به منظور مساعدت با دانشجویانی که خود یا استاد راهنمای آنها برای شرکت در آیین مذهبی پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) به کربلای معلی مشرف می شوند، تدوین و ابلاغ شده است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ برگزاری جلسات دفاع مشروط به تأیید شورای گروه آموزشی مربوطه، استادان راهنما و مشاور مبنی بر برآورده شدن اهداف پروپوزال و ثبت اطلاعات پایان‌نامه / رساله در سامانه پژوهشیار و با رعایت مقررات آموزشی و پژوهشی و پس از تأیید معاونت های موضوعی دانشگاه، تا تاریخ 15 مهرماه امکان‌پذیر است.

همچنین برگزاری جلسه دفاع دانشجویان مذکور مشروط به ارائه مدارک و مستندات قانونی معتبر ازجمله گذرنامه معتبر با مهر ورود و خروج به کشور عراق در ایام اربعین و تأیید آن توسط معاونت پژوهش و فناوری / علمی واحد دانشگاهی است.

برگزاری جلسات دفاع بدون احتساب در سنوات تحصیلی و پرداخت شهریه ترم جدید بوده و نمره / ارزیابی کیفی پایان‌نامه / رساله در کارنامه نیمسال دوم 1402-1401 دانشجو درج خواهد شد.

دانشجویانی که در فرصت تعیین‌شده موفق به دفاع نشوند، لازم است برای نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 پایان‌نامه / رساله را تمدید کنند.

این دستورالعمل شامل دانشجویان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در سنوات ارفاقی هستند و مدت معافیت تحصیلی آنها از نظر نظام وظیفه عمومی در تاریخ 31 شهریور 1402 به پایان می رسد و دانشجویانی که از نظر سامانه پژوهشیار شرایط دفاع قبل از تاریخ 31 شهریور 1402 را ندارند، نمی‌شود.