پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اعلام جزییات قیمت بلیت هواپیما

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اعلام جزییات قیمت بلیت هواپیما

ایسنا نوشت: براساس مصوبه شب گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی مجازند حداکثر 10 درصد به سقف نرخنامه مصوب خرداد ماه امسال اضافه کنند. بنابراین، پرواز قشم - رشت با نرخ یک میلیون و 94 هزار و 390 در صدر این نرخنامه قرار دارد.

پس از حدود یک ماه کشمکش و جلسات متعدد، شب گذشته بالاخره تکلیف نرخ پروازهای داخلی مشخص و اعلام شد. بر اساس این مصوبه قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت های هواپیمایی در خرداد ماه 1399 به میزان 10 درصد افزایش یافت. همچنین مقرر شد محدودیت ارزان ترین نرخ برای شرکت ها از جدول فوق حذف شده و از این به بعد هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.

گرچه تا کنون نرخنامه جدید در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج نشده است اما ایرلاین‌ها حق ندارند بلیت پروازهای داخلی خود را بیشتر از 10 درصد گران‌تر از نرخنامه قبلی بفروشند که بر این اساس بالاترین قیمت به پرواز قشم ایر اختصاص دارد. حداکثر نرخ این پرواز در خرداد ماه امسال 994 هزار 900 تومان بود که با مصوبه شب گذشته قیمت بلیت آن نباید از یک میلیون و 94 هزار و 390 تومان تجاوز کند.

در پروازهای داخلی با مبداء تهران نیز 60 مسیر و مقصد مختلف وجود دارد که حداکثر قیمت به پرواز تهران - چابهار با نرخ یک میلیون و 86 هزار و 580 تومان و کمترین قیمت به پرواز تهران - سمنان با 481 هزار و 800 تومان اختصاص دارد.

223224

کد خبر 1455736