شنبه 9 تیر 1403

اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی / ماده 68 قانون انتخابات درباره تخلف دولتی ها در دخالت در انتخابات چه می گوید؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی / ماده 68 قانون انتخابات درباره تخلف دولتی ها در دخالت در انتخابات چه می گوید؟

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از سعید جلیلی و رایزن فرهنگی ایران در لبنان از قالیباف حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و رایزن فرهنگی ایران در لبنان که مشمول مقام دولتی می شوند، با اعلام عمومی حمایت از جلیلی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری از ماده 68 قانون انتخابات تخطی کردند. پیش از این هم محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با انتشار توئیتی از محمدباقر قالیباف حمایت کرده بود.

ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار دارد: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به‌هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته میشود. تبصره 2 این ماده نیز تاکید کرده که ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آن‌ها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه، پلاکارد بدهند.

حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، در با انتشار یک توئیت ضمن حمایت از سعید جلیلی نوشت: «با دکتر جلیلی از سال 92 آشنایی نزدیک دارم. از سال 95 هم در خدمت آیت الله رئیسی (رضوان الله علیه) بوده‌ام. با علم کامل عرض میکنم: سعید جلیلی ادامه شهید رئیسی است.»

یک مقام دولتی هم پشت قالیباف ایستاد

همچنین، کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود از قالیباف حمایت کرد.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925126
اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی / ماده 68 قانون انتخابات درباره تخلف دولتی ها در دخالت در انتخابات چه می گوید؟ 2
اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی / ماده 68 قانون انتخابات درباره تخلف دولتی ها در دخالت در انتخابات چه می گوید؟ 3