یک‌شنبه 8 مهر 1403

اغتشاشات اخیر نشان دهنده ذات واقعی استکبار جهانی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اغتشاشات اخیر نشان دهنده ذات واقعی استکبار جهانی است

پژوهشگر حقوق بین الملل گفت: دشمنان از پیشرفت های انقلاب اسلامی عصبانی هستند واین را به شکل اغتشاشات اخیر نشان می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "نبی قاسم نیا"، پژوهشگر حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از زمینه های توانسته است به پیشرفت دست پیدا کند، از این رو دشمنان در تلاش هستند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک بشمارند.

وی افرود: فعالیت های دشمنان بیانگر این مساله استکه آن ها از تلاش های صورت گرفته در کشور خشمگین هستند و می خواهند با ایجاد ناامنی با اهداف شوم خود برسند.

پژوهشگر حقوق بین الملل عنوان کرد: اغتشاشات اخیر و هم صدا شدن همه دشمنان انقلاب اسلامی نشان دهنده این مساله است که آن ها از پیشرفت های انقلاب اسلامی خشمگین هستند.

قاسم نیا عنوان کرد: 24 برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی، زو 12 کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی، درزمینه فناوری و تحقیقات سلول‌های بنیادی رتبه 15 جهانی و رتبه اول منطقه تنها نمونه ای از پیشرفت های علمی ایران است، همچنین شتاب رشد علمی ایران بر اساس تمامی گزارش‌های مؤسسات سنجش علمی رتبه نخست جهان را دارا می‌باشد.

قاسم نیا در ادامه گفت: ازجمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاهی ایجاد فضای بانشاط برای اندیشه ورزی و فعالیت دانشجویان در قالب‌های مختلف بوده است به‌طوری‌که تنها در سال 1395 تعداد 305 تشکل و تعداد 3407 کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور فعالیت داشته‌اند در این زمینه تعداد نشریات دانشجویی نیز به تعداد 5086 مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: یکی از رویش‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تقویت نگاه جهادی به‌منظور خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعفین بوده است به‌طوری‌که تنها در سال 96 حدود 44 هزار دانشجو در 4500 روستا مشغول به خدمت‌رسانی بوده‌اند.

پژوهشگر حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها در زمینه های مختلف انجام شده که باعث عصبانیت دشمن و اجرای برنامه های مختلف برای نا امن نشان دادن ممکلت و اجرای فشار بیشتر دارند که با درایت رهبر انقلاب و هوشیاری ملت ایران نقشه های آنان باطل شده است.

انتهای پیام / ر