جمعه 28 اردیبهشت 1403

افتتاح بزرگترین کتابخانه چینی در ایران با حضور سفیر چین در دانشگاه علامه طباطبایی + فیلم و عکس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افتتاح بزرگترین کتابخانه چینی در ایران با حضور سفیر چین در دانشگاه علامه طباطبایی + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ آیین انعقاد قرارداد و افتتاح نخستین کتابخانه چینی در ایران، روز چهارشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران با حضور، چانگ هوآ، سفیر چین در ایران، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، جمعی از دانشجویان ایرانی و چینی و کارشناسان زبان و ادبیات از دو کشور برگزار شد. چانگ هوآ، سفیر چین، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره وضعیت...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ آیین انعقاد قرارداد و افتتاح نخستین کتابخانه چینی در ایران، روز چهارشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران با حضور، چانگ هوآ، سفیر چین در ایران، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، جمعی از دانشجویان ایرانی و چینی و کارشناسان زبان و ادبیات از دو کشور برگزار شد.

چانگ هوآ، سفیر چین، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره وضعیت آموزش زبان به عنوان پلی برای برقراری ارتباط میان مردم دو کشور و اثرات آن بر تقویت ارتباطات دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی گفت: نزدیکی و همبستگی کشورها در نزدیکی دل‌های مردم آن است. این رویدادهای فرهنگی و آموزشی بین دانشجویان و جوانان دو کشور می‌تواند روابط دو کشور را به سطح گسترده‌تری افزایش بدهیم.

وی افزود: چند دانشگاه ایران هست که زبان چینی در آن‌ها تدریس می‌شود و در چین نیز همینطور است و حتی در چین دانشگاه‌های بیشتری است که در آن‌ها زبان فارسی به دانشجویان تدریس می‌شود. امیدواریم با افزایش تبادلات آموزشی و فرهنگی بین دو کشور، دل مردمان و جوانان به هم نزدیک شود و آشنایی آن‌ها نسبت به هم افزایش پیدا کند.