چهارشنبه 18 مهر 1403

افتتاح سوییت های ملاقات خصوصی خیرساز برای معتادین تحت درمان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
افتتاح سوییت های ملاقات خصوصی خیرساز برای معتادین تحت درمان

مراسم افتتاح 16 سوییت ملاقات خصوصی و کلنگ‌زنی سالن ملاقات عمومی در مرکز نگهداری بهبودیافتگان از اعتیاد (سروش) با حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همزمان با هفته فراجا 16 سوییت ملاقات خصوصی خیرساز و کلنگ‌زنی سالن ملاقات عمومی در مرکز سروش با حضور سردار عباسعلی محlدیان؛ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و جمعی از خیرین برگزار شد. مرکز سروش مأمن بهبودیافتگان اعتیاد است.

در این سوییت‌ها، خانواده‌ها می‌توانند در فضایی آرام و دلنشین با عزیزان خود که در مسیر بازگشت به زندگی پاک قدم برداشته‌اند، دیدار کنند.

آغاز طرح سازماندهی معتادان متجاهر در پایتخت جذب اعتبار 500 میلیارد تومانی برای اشتغال معتادان بهبودیافته

سردار محمدیان با تقدیر از اقدام خیر تهرانی در احداث این سوئیت‌های ملاقات شرعی و نیز کلنگ‌زنی برای ساخت سالن ملاقات عمومی، اظهار کرد: امسال 3 هزار و 300 کودک کار از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند. کودکانی 82 درصد آن‌ها افغان هستند و تمامی آن‌ها به همراه خانواده‌هایشان به کشورشان بازگردانده شدند.

وی با اشاره به عملیات‌های گسترده نیروی انتظامی و سازمان‌های همکار برای پاکسازی چهره شهر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها گفت: بر اثر این تلاش‌ها امروز تهران چهره‌ای پاک و آرام‌تر دارد. در حال حاضر مراکز تجمع این افراد برچیده شده و چهره شهر از آن‌ها خالی است. این وضعیت احساس امنیت و آرامش بیشتری برای شهروندان می‌بخشد.

سردار محمدیان در ادامه با اشاره به طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در گذشته 20 تا 25 هزار معتاد در سطح شهر پراکنده بودند اما حالا با همکاری سازمان‌های مختلف 10 هزار نفر از آن‌ها به سازمان زندان‌ها سپرده و بقیه ساماندهی شده‌اند. در حال حاضر 2 هزار و 100 بهبودیافته در مرکز ماده 16 سروش نگهداری می‌شوند و این مرکز با ساخت سوله‌های جدید، ظرفیت خود را تا پایان سال به 5 هزار نفر افزایش خواهد داد.

وی سپس از افزایش تولیدات کشاورزی مرکز سروش خبر داد و گفت: به‌زودی این مرکز نه تنها جایی برای نگهداری بهبودیافتگان، بلکه شامل کارگاه‌هایی خواهد بود که به مددجویان فرصت کارآفرینی و بازگشت به زندگی اجتماعی را می‌دهد. با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌ها از جمله آب و برق و تصفیه‌خانه‌ها تأمین شده و قرار است مرکز سروش به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل شود.

پیش از سخنان سردار محمدیان، محمدرضا کارگری، قائم‌مقام مجمع خیرین کشور و جامعه خیرین حامی معلولان از آمادگی خیران برای همکاری نزدیک‌تر با نیروی انتظامی و سایر نهادها خبر داد.

ساخت 16 سوئیت ملاقات شرعی و نیز کلنگ‌زنی سالن ملاقات عمومی مرکز سوروش به همت محمدعلی روحی‌فردپور انجام شده است.