پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال / حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال / حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در صدوهیجدهمین پویش امید و افتخار در آیین افتتاح پروژه تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری، گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد؛ اما پیچیده و سنگین بود؛ به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست؛ بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، توجه می‌کنیم. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه 21 پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح - باغستان اقدام کنیم؛ چرا که تأثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد. حق‌بین همچنین به تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اشاره و اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود؛ اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود. مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز بیان کرد: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد؛ اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد. وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده، به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم، اظهار کرد: 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد. مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

پوریافر، شهردار منطقه 21 نیز درباره جزییات تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با بیان اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلیل باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد، گفت: درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد. وی با بیان اینکه این پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، اظهار کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد و معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود. شهردار منطقه 21 ادامه داد: باتوجه به انجام ایمن سازی و تعویض رمپ، حدود 43 میلیارد تومان هزینه این پروژه است.