یک‌شنبه 1 مهر 1403

افزایش آمار فوتی‌ها در انفجار معدن طبس به 19 نفر / 17 نفر نجات یافتند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
افزایش آمار فوتی‌ها در انفجار معدن طبس به 19 نفر / 17 نفر نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 17 مصدوم در حادثه انفجار معدن طبس نجات یافتند و امدادگران همچنان مشغول جست و جو و نجات کارگران محبوس در معدن هستند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد علی کاوسی در گفت و گو با ایرنا گفت: در پس حادثه انفجار گاز یکی از معادن طبس بالگرد هلال احمر به منظور سرعت در امدادرسانی از مرکز استان عازم شهرستان طبس شد.

وی بیان کرد: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی 2 تیم امدادونجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که اکنون در مجموع 6 تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات رهاسازی همچنان ادامه دارد یادآور شد: در مجموع یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، 6 خودروی کمک‌دار و 30 نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند و استان یزد نیز برای امداد رسانی اعلام آمادگی کرده است.

معدن مذکور متعلق به شرکت معدن جو بوده که 69 نفر در 2 بلوک مشغول کار بودند و ساعت 21 شب گذشته دچار حادثه شدند، بر اساس آخرین آمار این حادثه 19 فوتی تاکنون داشته

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 75.2 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت هزار و 200 کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی 1.1 میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

خراسان جنوبی دارای 12 شهرستان بوده و طبس در غرب استان واقع شده که 270 کیلومتر تا بیرجند مرکز استان فاصله دارد.

233233

کد خبر 1960922