دوشنبه 23 مهر 1403

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بروجرد نگران کننده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بروجرد نگران کننده است

بروجرد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان نگران کننده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

دکتر محمد کاکاوند روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهرستان متاسفانه هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تعداد افراد بستری شده افزوده می شود.

وی تاکید کرد: ویروس برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می‌کنند ضعیف شده اصلا ضعیف نشده و با قدرت مبتلا می‌کند و حتی مرگ و میر نیز دارد.

ریس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: عمده علت افزایش ویروس در بروجرد از سر گیری زندگی عادی، عدم توجه به نکات بهداشتی تاکید شده، بی توجهی به شعار در خانه بمانیم و عدم رعایت فاصله اجتماعی که قرار بود هوشمندانه باشد.

کاکاوند اضافه کرد: قرار بود ما این بیماری را با رعایت فاصله اجتماعی کنترل کنیم ولی رعایت نمی‌شود و همچنان بسیاری از مراسم ها و آیین های ختم و تشییع‌جنازه برگزار و مردم به راحتی در بازار تردد دارند.

وی ادامه داد: خیلی از خروج های مردم از خانه به سمت خیابان غیرضروری است که باید برای رعایت حال خود، نجات جان سالمندان خود و کسانی‌که بیماری زمینه‌ای دارند فقط برای کارهای ضروری در محل های عمومی تردد کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با بیان اینکه نمی‌دانیم چه زمانی این بیماری تمام می‌شود، افزود: شبکه بهداشت و درمان بروجرد با تمام توان خود پای کار ایستاده است.

کاکاوند ادامه داد: عدم ارائه آمار تعداد مبتلایان به کرونا به معنی آن نیست که مبتلا نداشته و ویروس کنترل شده بلکه در حال مدیریت این ویروس هستیم و هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که آن را کنترل کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهارداشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تاکید است و حضور در تجمعات، مراسم ختم و عروسی و همچنین مکان های پر ازدحام می تواند خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

کاکاوند اضافه کرد: ادارات باید برای مراجعه کنندگان برنامه ریزی لازم را داشته باشند به گونه ای که ازدحامی ایجاد نشود و مراجعه کنندگان با رعایت فاصله اجتماعی خدمات را دریافت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*