یک‌شنبه 22 مهر 1403

افزایش بیش از 1650 تخت بیمارستانی طی 4 سال گذشته در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش بیش از 1650 تخت بیمارستانی طی 4 سال گذشته در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی چهار سال گذشته، یک‌هزار و 658 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی استان افزوده شده که بخش زیادی از آنها در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تخت ها در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب و تکاب در بیمارستان های جدید و توسعه مراکز درمانی قدیمی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 872 تخت بیمارستانی مربوط به مراکز درمانی دولتی و خصوصی شهرستان ارومیه است که رقم بسیار مناسب در چهار سال به شمار می رود.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد 612 تخت درخوی، 110 تخت در میاندوآب و 64 تخت در تکاب به مدار خدمت رسانی اضافه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و 175 تخت در استان فعال بوده و خدمات درمانی با استفاده از این تخت ها ارائه می شود.

آقازاده گفت: شاخص تخت های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی در حال حاضر 1.6 تخت به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت است که این عدد پس از افتتاح بیمارستان جامع زنان ارومیه از متوسط کشوری فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، تا پیش از دولت تدبیر و امید آذربایجان غربی یکی از استان های پایانی جدول تخت های بیمارستانی در کشور بود که امروزه در آستانه گذر از متوسط کشوری است.

*س_برچسب‌ها_س*