شنبه 7 مهر 1403

افزایش جذب نیرو و تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در دانشگاه تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش جذب نیرو و تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در دانشگاه تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه در مراسم روز کارمند که با تاخیر برگزار شد، با تبریک به کارکنان منتخب، گفت: وظیفه ذاتی دانشگاه آموزش و پژوهش است که مستلزم همکاری همه ارکان دانشگاه است و یک بخش مهم از این ارکان کارمندان هستند. احمد نوحه گر در این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران افزود: در انتخاب کارمندان نمونه بیشتر شاخصه‌های، چون...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه در مراسم روز کارمند که با تاخیر برگزار شد، با تبریک به کارکنان منتخب، گفت: وظیفه ذاتی دانشگاه آموزش و پژوهش است که مستلزم همکاری همه ارکان دانشگاه است و یک بخش مهم از این ارکان کارمندان هستند. احمد نوحه گر در این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران افزود: در انتخاب کارمندان نمونه بیشتر شاخصه‌های، چون احترام، انضباط، کارآمدی، تخصص مطرح بوده و صحبتی از درخواست رفاه یا معیشت از جانب همکاران مطرح نشده که نشان از قناعت ایشان است و این برای ما وظایفی را در قبال کارکنان ایجاد می‌نماید که باید بازتعریف گردد. تلاش ما بر این بوده که حداقل‌ها را فراهم کرده و با مدیریت محدودیت‌ها، برخی از موانع را برطرف کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجدید نظر در رتبه‌بندی کارکنان، تسهیل تحصیل کارکنان و اعمال مدارک تحصیلی آنان، از افزایش تعداد منتخبان خبر داد و گفت: در انتخاب کارمند نمونه این سهم از 1 درصد به 3 درصد افزایش یافته و در موارد خاص (در نظر گرفتن بیماران خاص، نیرو‌های شرکتی و غیره) هم این افزایش را داشتیم و تعداد منتخبان از 70 نفر در سال 1399 به 161 نفر در دو دوره قبل و 178 نفر در دوره اخیر رسید. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه با بیان اینکه کلیه نیرو‌های دانشگاه اعم از باغبان و راننده در این انتخاب دیده شدند گفت: تاکید و توصیه ما به همه کارکنان این بود که با دانشجویان مدارا کرده و آنها را مثل فرزندان خود بدانند. مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران هم در این مراسم، گزارشی از چگونگی انتخاب کارمند نمونه ارائه داد و گفت: کارکنان، سرمایه‌های اصلی دانشگاه هستند. انتخاب تعداد محدود از بین کارکنان، کار سختی است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش آمار منتخبان باشیم. سید رسول حسینی هاشم زاده دانشگاه گزارش مختصری از عملکرد سه ساله اداره کل منابع انسانی ارائه کرد و گفت: در این دوره شاهد روند افزایش جذب نیرو بودیم و 28 نفر به عنوان مأمور یا انتقال به مجموعه اضافه شدند.

وی از افزایش جذب نیرو‌های امریه از بین نخبگان 13 دانشگاه برتر کشور خبر داد و افزود: 220 نفر نیروی امریه از بین برترین‌های دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تهران جذب و بیش از 350 نفر از نیرو‌های شرکتی و قراردادی به رسمی و پیمانی با قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تبدیل وضعیت و در مجموع 370 نفر در این قالب تبدیل وضعیت شدند. هاشم زاده سامانه سپاری فرآیند‌های ارزیابی عملکرد و ارتقا کارکنان با همکاری معاونت فناوری‌های دیجیتال را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره برشمرد و. گفت: آئین نامه استخدامی جدید و مدون کارکنان دانشگاه‌ها به وزارت علوم اقدام دیگری بود که بحث مهم رتبه‌های ممتاز در آن مطرح شده است. مدیرکل منابع انسانی گفت: با اصلاح شیوه نامه ارتقا در سال 1400، به تعداد بسیاری از افراد رتبه تعلق گرفت و دیگر رتبه معوق نداریم و در بحث پایه‌های استحقاقی و تشویقی نیز به روز شده‌ایم. سرپرست دانشگاه تهران در این آیین گفت: کارکنان بازوان و ارکان اصلی دانشگاه هستند و ما مسئولیت‌هایی در قبال آنها داریم و باید در احقاق حقوق ایشان همواره کوشا باشیم. سید حسین حسینی تاکید کرد: تمرکز و تلاش بر ثبات و ارتقا سلامت نفس کارکنان از اهم فعالیت‌های ماست که باید در این امر کوشا و قدردان این فضیلت در کارکنان باشیم.