سه‌شنبه 3 مهر 1403

افزایش عرضه مجدد در بورس؛ شاخص 18 هزار واحد ریخت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
افزایش عرضه مجدد در بورس؛ شاخص 18 هزار واحد ریخت

شاخص کل بورس امروز بیش از 18 هزار واحد ریزش داشته و به جایگاه یک میلیون و 978 هزار واحد رسید.

شاخص کل بورس امروز بیش از 18 هزار واحد ریزش داشته و به جایگاه یک میلیون و 978 هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شاخص کل بورس با ریزش بیش از 18 هزار واحدی مواجه شده بود، ارزش معاملات خرد عدد 4,271 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 17 درصد کاهش داشته است. ارزش معاملات به شدت کم است و با این نوع ارزش معاملات بازار وضعیت نوسانی را ادامه خواهد داد.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 874 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 193 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است. ارزش صف‌های خرید 119 میلیارد تومان است که کاهش 72 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 128 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 544 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 573 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات 347 میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش معاملات 318 میلیارد تومان قرار دارند.

گروه رایانه با ارزش معاملات 217 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات 103 میلیارد تومان و گروه محصولات فلزی با ارزش معاملات 64 میلیارد تومان قرار دارند.