شنبه 29 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با کاهش ارزش دلار در جهان

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پس از کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی در مورد روند سیاست‌گذاری افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پیدا کنند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2 دلار و 92 سنت افزایش 1935.15 دلار فروخته شد و در ساعات اولیه امروز به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید.

شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافت و به کمترین رقم از 11 می رسید که قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر ساخت.

سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به کمترین رقم در نزدیک به یک هفته گذشته رسیده است.

اقتصاددان‌ها انتظار دارند که نرخ تورم هسته از 5.3 درصد به 5 درصد در ماه ژوئن کاهش یابد اما هنوز به میزان چشمگیری بالاتر از هدف تعیین شده فدرال رزرو برابر با 2 درصد است.

برخی از اعضای فدرال رزرو در روز دوشنبه اعلام کردند، با وجود اینکه هنوز راه زیادی برای پایین آوردن تورم مانده، بانک مرکزی به پایان سیاست پولی انقباضی خود نزدیک است.

بازار 92 درصد احتمال می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست‌گذاری خود در 25 و 26 ماه جولای نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را بالا می برد و از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد.

با وجود چشم‌انداز تیره بازار در مورد تقاضا، بیشتر فلزهای گران بها در بازار افزایش قیمت داشتند زیرا ارزش دلار کاهش یافته است.