شنبه 14 مهر 1403

افزایش 44 درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش 44 درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش 17 درصدی بازرسی ها و 44 درصدی تخلفات صنفی کشف شده در استان در 2 ماهه اول سال 99 خبر داد.

مقصود رضازاده روز دوشنبه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بازار و تقارن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان با 2 ماهه اول سال جاری، اقدامات نظارتی با قوت تشدید شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با اشاره به پیش بینی های لازم به منظور استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف استانی درگشت های مشترک بازرسی، اظهار داشت: تعداد گشت های مشترک از افزایش 117 درصدی برخوردار بود و به 5 هزار و 270 مورد بازرسی منجر شد.

وی با اشاره به 25 هزار و 618 مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان اعم از واحدهای تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه، خدماتی، عمده و خرده فروشی، گفت: از این تعداد بازرسی برای یک هزار و 688 واحد متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 326 میلیارد ریال تشکیل شده است.

رضازاده از دریافت 1718 مورد شکایت در دو ماهه اول سال و افزایش 44 درصدی شکایات مردمی خبر داد و گفت: بیشترین میزان بازرسی در حوزه آرد و نان بود و در نتیجه نظارت های انجام شده برای 166 واحد نانوایی پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: 68 درصد شکایات از طریق سامانه تلفنی 124 و مابقی از طریق سایر درگاههای ارتباطی از جمله اپلیکیشن آپ، سایت 124، سامانه 135 و شکایات حضوری دریافت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با تأکید بر آمادگی سازمان در دریافت و رسیدگی به کلیه شکایات و گزارش های مردمی، اظهار داشت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت www.124.ir و یا از طریق اپلیکیشن آپ درقسمت قیمت کالا و خدمات نسبت به ثبت و اعلام غیر حضوری شکایات خود اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*