یک‌شنبه 3 تیر 1403

افزایش 70 درصدی پرداختی‌های طرح پزشک خانواده در سال 1401

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش 70 درصدی پرداختی‌های طرح پزشک خانواده در سال 1401

محسن رعنایی گفت: پرداختی‌های طرح پزشک خانواده روستایی در سال 1401 در مقایسه با سال 1400، حدود 70 درصد افزایش مناسبی یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنائی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در سال های 98 و99 پرداختی‌های طرح پزشک خانواده با تاخیر دو تا سه ماهه محقق می شد، اظهار داشت: این در حالی است که با پیگیری های صورت گرفته، اکنون پرداختی های این طرح برای نخستین بار در سال 1400 به صورت ماهانه انجام شد.

رعنایی با بیان اینکه قطعا در سال 1401 نیز پرداختی‌های طرح پزشک خانواده به صورت منظم و ماهانه انجام خواهد شد، گفت: همچنین پرداختی‌های ماه های فروردین و اردیبهشت براساس افزایش اعتبار جدید محاسبه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از برگشت کسورات اعمال شده در طرح پزشک خانواده به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه تعدیلاتی نظیر تعدیل کمبود پزشک و تعدیل جمعیتی خبر داد و گفت: برای برگشت این کسورات پیگیری زیادی صورت گرفت که این تلاش برای ارتقای خدمت رسانی در طرح پزشک خانواده خدمت مستقیم به مردم است.

وی با ابراز نگرانی از تحمل هزینه های درمان به بیمه شدگان، گفت: امید است که در سال 1401 با افزایش درآمد صورت گرفته، افزایش سرانه در طرح پزشک خانواده و کاهش کسورات، شاهد ماندگاری و جذب پزشکان در استان محروم خراسان شمالی باشیم.

انتهای پیام /