یک‌شنبه 10 تیر 1403

افزایش 700 درصدی حقوق دستیاران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش 700 درصدی حقوق دستیاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به معضلات دستیاری رشته‌های تخصصی، گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم، حقوق دستیاران 2 تا 3 میلیون بود و در این دولت 700 درصدی شد. باقری فرد با بیان اینکه فروش تعهدات خدمت گروه‌های پزشکی و غیر پزشکی معنی ندارد، گفت: بر همین اساس فروش تعهدات گروه‌های پزشکی و غیر پزشکی ممنوع شده است که این نیز حرکت به سمت عدالت محوری...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به معضلات دستیاری رشته‌های تخصصی، گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم، حقوق دستیاران 2 تا 3 میلیون بود و در این دولت 700 درصدی شد.

باقری فرد با بیان اینکه فروش تعهدات خدمت گروه‌های پزشکی و غیر پزشکی معنی ندارد، گفت: بر همین اساس فروش تعهدات گروه‌های پزشکی و غیر پزشکی ممنوع شده است که این نیز حرکت به سمت عدالت محوری بوده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های طرح و تعهد خدمت گفت: در حوزه علوم پزشکی یک طرح و یک تعهد وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند. در طرح ما مشخص می کنیم فرد کجا و در کدام شهر خدمت کند ولی در تعهد هیچ اجباری نیست و فرد حتی می‌تواند در بخش خصوصی یا مطب کار کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعهد خدمت، ممنوعیت خروج از کشور ندارد گفت: ولی برای گرفتن ریزنمرات نیاز است که تعهدات خدمت انجام شود. امیدواریم به زودی رای دیوان عدالت نیز ابلاغ شود که فروش تعهدات ممنوع است.

باقری فرد با بیان اینکه در ابتدای کار دولت سیزدهم، هر دستیار می‌توانست 10 رشته انتخاب کند، گفت: الان امکان انتخاب 100 رشته محل فراهم شده است.

به گزارش دانشجو، برای دستیاران مجرد 12 میلیون و برای دانشجویان متأهل 15 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. برای اولین بار در بودجه عمومی 3 همت بودجه برای حقوق دستیاران در نظر گرفته شده است که اگر درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها کم شد، حقوق دستیاران کاهش نیابد.