جمعه 1 تیر 1403

افشاگری قالیباف علیه طرح نفتی جلیلی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
افشاگری قالیباف علیه طرح نفتی جلیلی

قالیباف در یک برنامه تلویزیونی گفت: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل به ارز می‌شود، در نتیجه 30 درصد در جابجایی پول‌ها حیف می‌شود. قالیباف در یک برنامه تلویزیونی گفت: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل به ارز می‌شود، در نتیجه 30 درصد در جابجایی پول‌ها حیف می‌شود. محمدباقر قالیباف در بخشی از اظهارات خود در میزگرد اقتصادی شب گذشته خود در شبکه یک صدا و...

قالیباف در یک برنامه تلویزیونی گفت: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل به ارز می‌شود، در نتیجه 30 درصد در جابجایی پول‌ها حیف می‌شود.

محمدباقر قالیباف در بخشی از اظهارات خود در میزگرد اقتصادی شب گذشته خود در شبکه یک صدا و سیما، درباره رویکردش برای حضور در اقتصاد جهانی و حل اختلافات داخلی در این مسیر گفت: پیشرفت الزاماتی دارد؛ مثلا یکی از مشکلات به دلیل تحریم، سوییفت است.

وی توضیح داد: می‌توان روابط مالی دو جانبه با کشورهای بزرگ دنیا داشت و به جای دلار و یورو با ارزهای خودشان عملیات اقتصادی کنیم که از این ظرفیت ها استفاده نمی‌کنیم؛ این فرصت در شانگهای و بریکس وجود دارد.

قالیباف بیان کرد: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل ارز می‌شود، در نتیجه 30 درصد در جابجایی پول‌ها حیف می‌شود؛ ما خودتحریمی به دلیل بی تدبیری و بی عرضگی و ناآگاهی درست کردیم.

باید خاطرنشان کرد که سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه 24 خردادماه در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری درباره فروش نفت گفته بود: اصلا چرا ما باید نفت بفروشیم؟ مگر کسانی که نفت ما را می‌خرند چه کار می‌کنند؟ آنها به فرآورده تبدیل می‌کنند. خوب خودمان به جای آن که نفت خام را بفروشیم همین کار را بکنیم. قیمت بیشتری هم دارد!

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

افشاگری قالیباف علیه طرح نفتی جلیلی 2