شنبه 14 مهر 1403

اقدامات لازم برای ثبت جهانی چشمه علی انجام شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اقدامات لازم برای ثبت جهانی چشمه علی انجام شده است

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی از اقدامات لازم برای ثبت جهانی منطقه تاریخی چشمه علی در شهر ری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: برخی از آثار میراث فرهنگی شهرستان ری در معرض آسیب قرار دارند که باید برای مراقبت از این آثار اقدامات مهم و ویژه‌ای انجام شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که باید وزارت میراث فرهنگی در دستور کار خود قرار دهد کمک به ادارات میراث فرهنگی برای خرید ساختمان‌های اطراف اماکن تاریخی است تا این اماکن خالی از سکنه و جزئی از اماکن فرهنگی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: چشمه علی یکی از مهمترین آثار تاریخی و ملی کشورمان محسوب می‌شود که قرار شده تا بودجه‌ای را بابت خرید حریم اطراف چشمه‌علی اختصاص دهند. حدود 40 خانه تا به امروز خریداری شده و قرار است 150 خانه دیگر هم خریداری شود. همچنین از سوی دیگر بحث ثبت جهانی چشمه علی به جد در حال پیگیری است و به‌زودی این مکان تاریخی ثبت جهانی شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: مرمت آثار تاریخی شهرری از دیگر موضوعات مهم و قابل اهمیت است که قرار بر این شد تا اداره میراث فرهنگی شهرری نامه‌ای را به کمیسیون فرهنگی بنویسد و در این نامه اهم مشکلات را شرح دهند و پس از بررسی مشکلات توسط کمیسیون فرهنگی، به دولت ارجاع خواهیم داد و دولت موظف است که از مصوبات مجلس تبعیت کند.

انتهای پیام /