شنبه 7 مهر 1403

اقرار نامحسوس UWW به سست بودن ادله IOC در مورد روس‌ها

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اقرار نامحسوس UWW به سست بودن ادله IOC در مورد روس‌ها

المپیک تمام شد و رفت، حسرتش ماند برای ستاره‌های روس که با دلایل واهی از شرکت در آن منع شدند و حالا به نظر می‌رسد اتحادیه جهانی هم به صورت نامحسوس بر سست بودن ادله IOC برای محروم کردن آنها اعتراف کرده است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر اتحادیه جهانی کشتی بر خروجی سایت خود عنوان کرده که معیارهای واجد شرایط بودن کشتی‌گیران و اعضای روسیه و بلاروس را به روز کرده است که در آن کمی از سختگیری قبلی در خصوص المپیک کاسته شده است؛ که دیگر تکیه IOC برای محرومیت کشتی‌گیران روس از شرکت در مسابقات، براساس شواهد مشارکت و حمایت و مروج جنگ بودن نیست، درحالیکه پیش از این ستارگان کشتی روسیه و بلاروسی صرفا براساس شواهد از شرکت در المپیک 2024 پاریس محروم شده بودند.

چیزی که اکنون اتحادیه جهانی کشتی، به آن پرداخته، اقرار نامحسوس به سست بودن ادله IOC در مورد محروم کردن روس‌ها بود و نمونه بارزش، محروم کردن ماگومدحبیب کادی‌ماگمادوف بلاروسی و اعتراض جالب این کشتی‌گیر بود.

نایب‌قهرمان وزن 74 کیلوگرم المپیک 2020 توکیو، طی مصاحبه‌ای نسبتا طولانی عنوان کرد که هرگز دلیل محرومیتش را نمی‌داند و از این بابت شوکه شده و حداقل کاش IOC به خودش دلیل محروم شدنش از المپیک را گفته بود، او تاکید داشت از هیچ‌کدام از فاکتورهایی که کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص در نظر گرفته‌، عدول نکرده و هیچ نقشی در تایید و حمایت از جنگ و عضویت در نهادهای نظامی نداشته است.

در ادامه نیز ماگومدحبیب به المپیک بازگردانده شد و این به نوعی در همان وقت یک افتضاح بزرگ از سوی کمیته بین‌المللی المپیک محسوب می‌شد.

درخصوص زائوربک سیداکوف نیز انتشار عکسی با لباس نظامی و انتشار آن از سوی اوکراینی‌ها، محرومیت این کشتی‌گیر را به دنبال داشت و زائور اوگویف، عبدالرشید سعدالله‌یف نیز با این دلیل که در عضویت نهادهای نظامی هستند، محروم شدند.

اکنون اما اتحادیه جهانی می‌گوید دیگر براساس شواهد تصمیم‌گیری نخواهد شد و همین جمله به معنای این است که حتی اگر قانون شورای تصمیم‌گیرنده در مورد حضور ورزشکاران روس در المپیک و مسابقات رسمی را منطقی در نظر بگیریم که به ورزشکارانی که از جنگ حمایت کرده و یا در عضویت نهادهای نظامی هستند، مجوز شرکت در مسابقات داده نشود و از آنها خواسته شود از جنگ اعلام برائت کنند؛ - که البته این قانون هیچ وقت در مورد ورزشکاران آمریکایی که در مقاطع زیادی در خاورمیانه جنگ‌افروزی کرده و یا حتی آغازگر جنگ بوده‌اند، اعمال نشده است - اما تصمیم‌گیری صرفا براساس شواهد، کاملا ناعادلانه بود اما به وضوح در این المپیک علیه ورزشکاران روس و بلاروسی اتفاق افتاد.