سه‌شنبه 29 خرداد 1403

الزامات نامزدهای ریاست جمهوری در ورزش

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
الزامات نامزدهای ریاست جمهوری در ورزش

تاکنون هیچکدام از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری، سند یا مصاحبه یا بیانیه‌ای که بیانگر رئوس دیدگاه‌ها و مواضع او در ورزش باشد منتشر نکرده است.

صادق رئیسی کیا: در این نوشتار اصول و الزاماتی که نامزدهای ریاست جمهوری بایستی در برنامه انتخاباتی خود درباره ورزش داشته باشند را در چند فراز به شرح زیر بیان کرده‌ام:

1- شفافیت

شفافیتی که امروزه بسیاری از ما شعارش را می دهیم از همین جاها باید آغاز شود. مواضع و دیدگاه‌های یک نامزد ریاست جمهوری به همان اندازه که در مخالفت یا موافقت با برجام آشکار و در دسترس است باید درباره ورزش هم آشکار و در دسترس باشد.

2- پرهیز از کلی گویی

اینکه بگوییم به ورزش توجه خواهم کرد و من به ورزش اهمیت خواهم داد و ورزش باعث نشاط و شادابی مردم می‌شود و ما می‌توانیم مدال‌های بیشتری بگیریم و قهرمانی‌های بیشتری بدست آوریم تماما کلی‌گویی است.

باید روشن و آشکار بیان کنیم که درباره به ثمر نشاندن حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی چه دیدگاهی داریم؟

باید روشن کنیم که چگونه می‌خواهیم از ورزش برای کاهش دیابت و چاقی و بیمارها و مرگ و میرهای ناشی از آن بهره بگیریم؟

باید روشن و آشکار کنیم که رابطه ورزش با تندرستی و بهره‌وری و شادمانی را در دولت ما چگونه و با چه ترتیبی برقرار خواهد شد؟

و همانند اینها...

3- مبارزه با فساد در ورزش

نامزدهای ریاست‌جمهوری باید به‌طور مشخص و آشکارا اعلام کنند رئوس برنامه‌های آنان برای مبارزه با فساد و شرط بندی و تبانی در ورزش و راهکارهای اصلی آنان برای جلوگیری از حاکمیت هر چه بیشتر پول بر ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و دور شدن آنها از اخلاق چیست؟

4- برنامه هفتم توسعه اقتصادی و ورزش

هیچکدام از نامزدهای ریاست‌جمهوری نخواهند توانست برنامه هفتم توسعه را بطور کلی نادیده بگیرند زیرا برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، سند بالادستی است و همه مکلف به رعایت و اجرای آن هستند بنابراین نامزدهای ریاست جمهوری باید بطور روشن و آشکار به مردم بگویند که در چهارچوب برنامه هفتم توسعه چه ماموریت های ورزشی برای دولتشان در نظر گرفته شده است و چگونه آن را اجرا خواهند کرد؟

5- سیاستهای کلی نظام در ورزش

نامزدهای ریاست‌جمهوری باید رئوس دیدگاه‌ها و مواضع و پیشنهادهای خود در رابطه با تدوین سیاست‌های کلی نظام در ورزش را بیان کنند و چگونگی استفاده از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی ورزش در راستای تدوین و اجرای سیاست‌های کلی کشور در ورزش را برای مردم توضیح دهند.

6- اشتغال فارغ‌التحصیلان ورزشی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بطور مشخص و آشکارا به مردم بگویند برنامه آنها برای ایجاد اشتغال جهت هزاران فارغ‌التحصیل رشته‌های ورزشی چیست.

7- اداره و انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

درباره میزان دخالت دولت در ترتیبات اداره و انتخابات فدراسیون های ورزشی بایستی نامزدهای ریاست‌جمهوری بطور آشکارا مواضع و دیدگاه‌های خود را با مردم در میان نهند.

8- خصوصی سازی و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش

ورزش ایران به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خروج دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی از صحنه رقابت در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره خروج دولت و نهادهای عمومی از تصدی و رقابت با بخش خصوصی در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همچنین درباره چگونگی رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش، باید رئوس دیدگاه‌ها و مواضع خود را با مردم در میان بگذارند.

9- لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی

لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی، تولیدکنندگان اصلی و کارخانه‌های سازنده صنعت ورزش هستند. ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ایران در دارا بودن لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای دچار یک سکون و حتی عقب افتادگی شده است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید رئوس برنامه‌ها و مواضع خود برای تقویت لیگ‌های ورزشی و باشگاهای ورزشی ایران (در ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای) را با مردم در میان بگذارند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1919863