شنبه 31 شهریور 1403

الغازی به ماینتس برمی‌گردد و غرامت می‌گیرد / حکم دادگاه به نفع ستاره مسلمان حامی فلسطین

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
الغازی به ماینتس برمی‌گردد و غرامت می‌گیرد / حکم دادگاه به نفع ستاره مسلمان حامی فلسطین

دادگاهی در آلمان حکم داد اخراج انور الغازی توسط باشگاه ماینتس به دلیل حمایت او از فلسطین خلاف قانون بوده و ماینتس باید میلیونها دلار به او غرامت پرداخت کند.

به گزارش "ورزش سه"، در میانه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، انور الغازی، فوتبالیست 28ساله باشگاه ماینتس به دلیل پستی که در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده بود توسط این باشگاه آلمانی کنار گذاشته شده و قرارداد او فسخ شد.

امروز دادگاه کار در شهر ماینتس حکم داد که این اقدام باشگاه بر خلاف قوانین آلمان بوده و از درجه اعتبار ساقط است. وکیل الغازی بعد از صدور این حکم دادگاه گفت:" اینکه دادگاه اقدام باشگاه ماینتس را خلاف قانون دانست قدم مهمی برای محافظت از آزادی بیان در این کشور است".

بر اساس حکم دادگاه ماینتس باید دستمزد انور الغازی را تا پایان مدت قراردادش به او پرداخت کند. به این ترتیب باشگاه باید حدود 1.7 میلیون یورو به این بازیکن هلندی مسلمان پرداخت کند. این مبلغ تنها شامل زمان اخراج او تا امروز است. الغازی با ماینتس تا تابستان 2025 قرارداد داشته و بر اساس حکم دادگاه، باشگاه باید دستمزدهای او در ماه‌های آینده را هم پرداخت کند که در مجموهع 4.2 میلیون یورو خواهد شد.

وکیل انور الغازی اعلام کرد با اینکه موکلش از رسیدن حق به حقدار خوشحال است ولی می‌خواهد دوباره فوتبال بازی کند و ترجیح می‌دهد برای ماینتس بازی کند. او گفت با باشگاه تماس خواهد گرفت تا درباره بازگشت او راه‌حلی پیدا کنند.

علت رویکرد آشتی‌جویانه وکیل الغازی این است که طبق حکم دادگاه این بازیکن مسلمان با توجه به قراردادش این حق را دارد که در باشگاه ماینتس تمرین و بازی کند. اگر ماینتس مانع برگشتن الغازی بشود او به دلیل تخطی از دستور دادگاه بار دیگر شکایت کرده و این بار ماینتس با جریمه‌هایی سنگین مواجه خواهد شد.

با اینحال شکی نیست که اگر الغازی به تیم برگردد ماینتس تمایلی به بازی دادن به او ندارد و ستاره هلندی به احتمال زیاد نیمکت‌نشین خواهد شد. باید دید آیا در ادامه تابستان الغازی راهی تیمی دیگر می‌شود یا به ماندگار شدن در ماینتس تا پایان قراردادش ادامه خواهد داد؟

الغازی به ماینتس برمی‌گردد و غرامت می‌گیرد / حکم دادگاه به نفع ستاره مسلمان حامی فلسطین 2