سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر پس از 80 روز تعمیرات دوره‌ای و سوخت‌گذاری با موفقیت در مدار تولید برق قرار گرفت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور که برای نخستین بار در حیاط دولت حضور یافته بود، پرسش‌های خبرنگاران را بی پاسخ گذاشت و به تکذیب جدایی‌اش از دولت بسنده کرد.

براساس مدل جدید کارمزد خرید کارتی، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت خواهند کرد که رقم آن ناچیز است.

خودروهایی که قرار است در مرحله جدید (مرحله دوم) از سوی خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه شوند، مشخص شدند.

براساس گزارش صورت های مالی منتشر شده در کدال بورس، معادل 68 درصد کل سپرده های بانک صادرات ایران در سال 1401 را سپرده های بدون هزینه و کم هزینه تشکیل می دهد.

معاون وزیر کار گفت: فرایند پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی از هفته آینده در استان‌ها آغاز می‌شود که سقف تسهیلات فردی 150 میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان تا سقف 4 میلیارد تومان است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: موضوع درآمدهای مالیاتی دولت با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت که در این بررسی‌ها مشخص شد با وجود افزایش 60 درصدی درآمدهای مالیاتی دولت اما ما باز هم شاهد فرار مالیاتی هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از برنامه‌ریزی برای افزایش 2 برابری نوسازی بافت فرسوده در سال جاری نسبت با سال 1401 خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه از هر اقدامی برای تامین و رفع ناترازی برق حمایت می‌کند، گفت: وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای توسعه انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در راستای تامین برق صنعت عزم جدی و مشارکت فعالانه دارند.

یاسر جبرائیلی و مهدی طغیانی شب گذشته با حضور در برنامه جهان آرا درمورد مباحث مختلف اقتصادی از جمله تاثیر حذف ارز ترجیحی به مناظره پرداختند.

ابوالفضل شاه علی مدیرعامل شرکت صبا عمران هلدینگ تخصصی عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشور شد.

شاخص کل بورس ارواق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 8 هزار و 581 و احد جدید همراه شد.

نتایج یک بررسی از کاهش چشمگیر سرمایه گذاری‌های چین در کشورهای اروپایی به پایین‌ترین حد از سال 2013 خبر می‌دهد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با اشاره به اتمام بررسی‌ها در طرح جابه‌جایی محصولات و امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه، گفت: تعداد 100 هزار نفر از مجموع متقاضیان در این طرح، امسال خودروی خود را تحویل می‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید دولت دچار خطای محاسباتی شده و فکر می کند اگر وزارت بازرگانی را تشکیل دهد وضعیت تورم و بازرگانی حل می شود در صورتی که با این اقدام از راه حل های اصلی هم باز خواهد ماند و راه برگشت هم نخواهد داشت.