شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها سال 1403 اعلام شده است از 5 اردیبهشت به مدت 5 روز می‌توانند خودروی دیگری را انتخاب نمایند.

2 برابر شدن تحویل خودرو در هفته جاری از یک سو و محدودیت ناوگان حمل‌ونقل از سوی دیگر، خودروسازان را مجبور کرده تا از مشتریان خود بخواهند با مراجعه حضوری به کارخانجات، نسبت به تحویل خودروی خود اقدام کنند.

وزیر صمت در حالی با انتشار گزارش عملکرد خودرویی خود سعی در دفاع از کارنامه و تبیین دستاوردهایش در این حوزه داشته که به برخی کاستی‌های اساسی دستگاه متبوعش اشاره‌ای نکرده است.

ایسنا نوشت: قیمت همین پنیرهای سفید در لبنیاتی‌ها سطح شهر کیلویی 105 تا 130 هزار تومان است. در مغازه‌های سطح شهر هم انواع پنیر صبحانه که عمدتا گرمی 450 تا 550 است به قیمت حداقل 42 هزار تومان و حداکثر 60 هزار تومان است.

دادستان تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای 6 دلال ارزی و گرداننده کانال و گروه مجازی فعال در زمینه ارز خبر داد.

شاخص کل بورس با رشد 2 هزار و 363 واحدی در تراز 2 میلیون و 326 هزار و 496 واحدی ایستاد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی گفت: سد ساوه با داشتن 35 میلیون مترمکعب ذخیره آبی قابل توزیع، در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

تارنمای "سی‌ان‌بی‌سی" در گزارشی با اذعان به افول آرام هژمونی دلار در اقتصاد جهانی، یادآور شد که این روند اگرچه در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد، اما هر روز بر تعداد کشورهای خواهان حذف دلار افزوده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جشنواره امتناع با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته کارگر، کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند تا از رهنمودهایشان بهره‌مند شوند.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز دوشنبه 4 اردیبهشت ماه قیمت هر اسکناس دلار 42هزار و 290 تومان و نرخ حواله دلار 38هزار و 290 تومان اعلام شد.

وزیر صمت گزارشی درباره وضعیت تولید، واردات، قیمت و عرضه خودرو برای اطلاع عموم شهروندان ارائه کرد.

ایلنا نوشت: افزایش نرخ مسکن چه خرید و فروش و چه اجاره در پایتخت به سرعت به سایر استان ها و شهرها سرایت می‌کند و قیمت‌ها در تهران ملاک قیمت‌گذاری در سایر شهرها است. از سوی دیگر با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه نشینی و رشد جمعیت شهرهای اقماری تهران شده است و همین افزایش تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مسکن شهرهای نزدیک به تهران را بالا برده‌است.

بانک مرکزی با ارائه آمار و اطلاعاتی به تشریح اقدامات انجام شده برای مهار نقدینگی و تورم در کشور پرداخت و از کاهش 9.7 درصدی رشد نقدینگی از بهمن 1400 تا 1401 خبر داد.

فرزین گفت: بانک‌های ناتراز شش ماه فرصت دارند تا این معضل اصلی را که تاثیر نامطلوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی دارد برطرف کنند.

دو خودروساز بزرگ کشور از صبح دوشنبه بزرگترین عرضه هفتگی خود را آغاز می‌کنند و قرار است تا پایان هفته بالغ بر 50 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شود که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

بررسی جزئیات واردات محصولات مختلف از امارات به ایران به عنوان بزرگترین وارد کننده در سال گذشته نشان می‌دهد که انواع گوشی‌های تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا و انواع ماشین های صنعتی خانگی و اجزا و قطعات آنها عمده ترین کالاهایی بودند که از این کشور به ایران وارد شده است.