یک‌شنبه 8 مهر 1403

الگوی کشت پاییزه و تابستانه در گیلانغرب تعیین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
الگوی کشت پاییزه و تابستانه در گیلانغرب تعیین شد

قصرشیرین - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: الگوی کشت تابستانه و پاییزه در اراضی کشاورزی پایین دست سدهای سراب و زاگرس این شهرستان تعیین شد.

حمیدرضا بابایی روز دوشنبه در نشست کمیته حفاظت از آب و خاک کشاورزی شهرستان گیلانغرب، افزود: این اقدام به منظور استفاده بهینه از آب ذخیره شده این سدها با توجه به وضعیت خشکسالی و محدودیت منابع آبی است.

وی اظهارداشت: براساس الگوی تعیین شده برای کشت تابستانه 18 میلیون متر مکعب آب در سطح یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست این سدها و برای کشت پاییزه نیز در سطح سه هزار و 200 هکتار مقدار 27 میلیون مترمکعب پیش بینی می شود که برنامه ریزی لازم به منظور استفاده بهینه از آب ذخیره شده پشت این 2 سد به صورت کارشناسی صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: اجرای طرح الگوی کشت تابستانه در اراضی کشاورزی پایین دست سدهای زاگرس و سراب با کشت ذرت، آفتابگردان آجیلی و حبوبات است.

بابایی اظهارداشت: برای کشت پاییزه نیز گندم، چغندر قند و کلزا تعیین شده تا در سال جهش تولید شاهد افزایش و رونق تولید محصولات تعیین شده در سطح شهرستان باشیم.

وی گفت: کشت محصولات تابستانه از اول تیرماه در سطح 850 هکتار پیش بینی شده است.

شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سه سد زاگرس، مخزنی و سراب، توان ذخیره سازی 90 میلیون متر مکعب آب برای 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت گیلان را دارد. گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*