شنبه 31 شهریور 1403

ال‌چولو الگوی من و اتلتیکو عشق من است / شگفتی‌سازی آردا توران در ترکیه: هدف بعدی اتلتیکو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ال‌چولو الگوی من و اتلتیکو عشق من است / شگفتی‌سازی آردا توران در ترکیه: هدف بعدی اتلتیکو!

آردا توران در مصاحبه‌ای با مارکا از رویای بازگشت به لالیگا به عنوان سرمربی گفت و اظهار امیدواری کرد که روزی در حد دیه گو سیمئونه موفق شود.

به گزارش "ورزش سه"، آردا توران به عنوان یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال ترکیه سابقه بازی در غولهای بزرگی مثل بارسا و اتلتیکو را دارد. او حالا در کشورش هدایت تیم کوچکی به نام ایوب‌اسپور را بر عهده داشته و در آستانه صعودی غیرمنتظره به سوپرلیگ ترکیه است.

آردا امروز در مصاحبه‌ای با روزنامه مارکا در مواجهه با سوالهایی درباره اینکه آیا دوست دارد به تیم سابقش اتلتیکو برگردد و هدایت این تیم را به عهده بگیرد به شوخی گفت: گ اگر تا 25 سال دیگر ال‌چولو روی نیمکت نبود می‌توانیم درباره‌اش صحبت کنیم".

آردا توران در اولین تجربه مربی‌گری فراتر از انتظار ظاهر شده است. تیم او ایوب‌اسپور اگر در بازی بعدی‌اش آدانا اسپور را شکست دهد و رقیبش ساکاریا اسپور نتواند مقابل شانلی‌اورفا به پیروزی برسد شش هفته مانده به پایان فصل صعودش به سوپرلیگ ترکیه را قطعی می‌کند. او در این باره گفت:" ما سخت کار کردیم و می‌دانیم که صعود می‌کنیم. ما خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت موفق شدیم به هدف‌مان برسیم. علت اصلی فلسفه فوتبالی ما است. فلسفه‌ای که نه تنها در لیگ دسته دو بلکه در سوپرلیگ هم نظیر ندارد. ما علاوه بر تلاش برای حفظ توپ می‌دویم و موثر می دویم".

آردا توران در ادامه صحبتهایش به ستایش از اتلتیکو مادرید پرداخت و گفت:" در فوتبال خیلی‌ها از احترام حرف می‌زنند ولی به نظر من دوستی و رفاقت و اتحاد تیم از هر چیزی مهم‌تر است. همه چیز از اتحاد تیم شروع می‌شود و من این را از رختکن اتلتیکو آموختم".

توران در ادامه مصاحبه‌ها در پاسخ به این سوال که هدفش برای آینده چیست گفت:" رویای من این است که همانقدر که به عنوان بازیکن موفق بودم در قامت سرمربی هم موفق بشوم".

آردا در پاسخ به این سوال که وقتی کارش در فوتبال ترکیه تمام شد دوست دارد مربی‌گری را در چه تیمی ادامه بدهد گفت:" من عاشق اتلتیکو هستم. اتلتیکو، اتلتیکو، اتلتیکو. من در این باشگاه همیشه حس متفاوتی داشتم و تا ابد اتلتی هستم. ال‌چولو الگوی بزرگ من در فوتبال دفاعی است. ما با او مقابل بزرگترین تیمهای دنیا بهترین دفاع ممکن را ارائه دادیم. البته در حمله هم من از لوئیس انریکه الگو می‌گیرم. انریکه با اینکه آنقدر که لایقش بوده در سطح باشگاهی و ملی موفق نشده ولی در هر دو سطح فوق‌العاده کار کرده و تاثیری بی‌نظیر بر فوتبال دنیا گذاشته است".

ال‌چولو الگوی من و اتلتیکو عشق من است / شگفتی‌سازی آردا توران در ترکیه: هدف بعدی اتلتیکو! 2
ال‌چولو الگوی من و اتلتیکو عشق من است / شگفتی‌سازی آردا توران در ترکیه: هدف بعدی اتلتیکو! 3