شنبه 14 مهر 1403

امام جمعه زنجان: مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان جدی گرفته نمی‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه زنجان: مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان جدی گرفته نمی‌شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: متاسفانه مراکز ارائه دهنده مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان، در این امر جدیت لازم را به خرج نمی‌دهند.

حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری جمعیت استان افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده 80 درصد مشاوره‌های قبل از ازدواج، در پنج دقیقه و با یک امضا جمع و جور می‌شود.

وی اظهار داشت: البته مشاوره مربوط به ژنتیک قبل از ازدواج در استان خوب انجام می‌شود ولی موضوع مشاوره‌های مهارت های زندگی، سرسری گرفته می‌شود.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: لازم است در این خصوص تدابیر و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد تا جوانان در شروع زندگی با مهارت های زندگی آشنایی بیشتری حاصل کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در این جلسه به وضعیت درخواست کارت هوشمند ملی در این استان اشاره کرد و گفت: تا کنون 88.6 درصد جمعیت واجد شرایط (بالای 15 سال) در استان متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی شدند.

سیدعلی شفیعی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی، کلید ورود به دولت الکترونیک است، اظهار داشت: شهروندان دارای 15 سال سن و بیشتر باید با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده ثبت نام کارت هوشمند ملی، در اسرع وقت نسبت به درخواست این کارت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 49 مرکز برای اخذ درخواست کارت‌های هوشمند ملی در استان زنجان دایر است، گفت: این مراکز شامل 12 اداره، 2 نمایندگی، 11 ایستگاه پست، 16 دفتر پیشخوان و 8 ایستگاه سیار است.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می شود، این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

گفتنی است بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزارو 461 است.

*س_برچسب‌ها_س*