جمعه 10 فروردین 1403

امام جمعه سمنان: روابط‌عمومی‌ها بیانگر خدمات دولت ومطالبات مردمی باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه سمنان: روابط‌عمومی‌ها بیانگر خدمات دولت ومطالبات مردمی باشند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی مانند آینه‌ای باید خدمات دولت را منعکس کنند و مطالبات مردمی را به گوش مسوولان برسانند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری سمنان به رسانه ها، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی های استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی افزود: روابط عمومی‌ها خدمات دولت را صادقانه و بدون کم و کاست به مردم بیان و نسبت به خدمات دولت و انتظارات مردم همانند آیینه عمل کنند و چیزی را کم یا زیاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان از جهات زیاد و متفاوتی همچون امنیت و وحدت ممتاز است و مسئولان خوبی در استان داریم گفت: مسوولان از جمله علیرضا آشناگر، استاندار خدوم هستند و تلاش ها برای خدمت به مردم است پس ضرورت دارد تا مردم از این موضوع مطلع شوند و این کار روابط عمومی ها است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه خوبی ها هیچ گاه گم نمی شود و هیچگاه در نزد خداوند و مردم فراموش نخواهد شد بیان کرد: اگر انسان کار خیر و خوبی انجام دهد که به نفع مردم باشد این کار موجب رضایت خداوند خواهد بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید مردمی و در خدمت مردم باشند اضافه کرد: روابط عمومی ها باید هم خدمات انجام شده را برای مردم بیان کنند و هم مشکلات مردم را به اطلاع مدیران برسانند، لازم است آنچه که نظام در خصوص مردم خدمت رسانی کرده است به اطلاع عموم مردم برسد.

وی یادآور شد: اگر مسئولان به هر دلیل نمی‌توانند خدمات انجام شده را بازگو کنند، روابط عمومی‌ها وظیفه دارند که این مهم را به انجام رسانند، باید تلاش شود تا مردم را راضی نگه داریم چرا که رضایت مردم رضایت خداست و بی شک هر که مردم را راضی نگه دارد خداوند را راضی نموده است.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: رضایت مردم دارای دو جهت است، اول آن که انتظارات و خواسته های مردم به گوش مسئولان برسد و دوم آنکه خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان شود.

وی تاکید کرد: به مسئولان روابط‌عمومی دستگاه های اجرایی توصیه می کنم که بنا به فرمایش امام صادق (ع) همواره تلاش کنند تا صادق باشند و امانتدار و راستی و درستی را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه مردم دارای مشکلاتی هستند که باید این مشکلات مطرح شود و نیاز است روابط عمومی ها با نهادهای انقلابی در ارتباط باشند گفت: دایره مسئولیت روابط‌عمومی‌ها مشخص است پس تلاش کنند تا حول همان محور حرکت کنند و از آن خارج نشوند.

امام جمعه سمنان درباره نقش روابط عمومی ها در ایجاد رضایتمندی مردم برای مشارکت در انتخابات گفت: یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد موضوع مشارکت مردم در انتخابات پیش روست که روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا مردم را نسبت به این مقوله مهم آگاه سازند.

قاسم شریفی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی های استان سمنان در این نشست حضور داشتند.

27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*