شنبه 1 اردیبهشت 1403

امام جمعه شهرکرد: حفظ نظام اسلامی از واجب‌ترین امور کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه شهرکرد: حفظ نظام اسلامی از واجب‌ترین امور کشور است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب و نظام اسلامی یک نعمت مهم است که با این شکل و این خصوصیت هیچگاه نظیر نداشته است از همین رو یکی از ضرورت‌هایی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت حفظ نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته که در دوران شیوع کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، اظهار داشت: امت ایران اسلامی با یاری خدا، انقلاب اسلامی را شکل داد و خداوند این نعمت بزرگ را به مردم ارزانی داشت و اگر چه برخی در این میان برخی بد عمل کردند که حساب آنها با اسلام و انقلاب جدا است اما آنچه مهم است امانت‌داری این نعمت است.

وی ادامه داد: لازمه حفظ نظام اسلامی این است که همگان امین باشند، انسان امین حق امانت را می‌شناسد و امانت را حفظ می کند، انقلاب امانت است، حکومت اسلامی امروز امانت الهی در دست من و شما است، باید حفظش کنیم، البته یک وظیفه‌ای را آحاد مردم دارند که باید این امانت را حفظ کنند و یک وظایفی را هم مدیران دارند که باید نسبت به آن مراقبت کنند.

نکونام تصریح کرد: اگر مدیران امین نبودند، اگر مدیران خیانت کردند، اگر مدیران به حکم خدا عمل نکردند و از حدود الهی عدول کردند، چگونه می‌توانند انتظار داشته باشند که مردم از آن‌ها تبعیت کنند، طبیعی است که مردم هم از آن ها تبعیت نخواهند کرد و طبیعی است که در این شرایط انقلاب آسیب خواهید دید و در این شرایط مدیران در پیشگاه خدا مسئول خواهند بود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر تقویت دستورات دین در جامعه اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت کرونایی را شاهد هستیم و اقامه نماز جمعه و جماعات امکان‌پذیر نیست از همین رو خوف این وجود دارد که این کمرنگ شدن نمازهای جمعه و جماعت به کمرنگ شدن اصل نماز بینجامد پس باید مراقبت کرد تا اصل نماز در جامعه کمرنگ نشود چراکه نماز از دستورالعمل‌های کلیدی اسلام و ستون دین به شمار می‌رود.

نکونام در ادامه با گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل از خدمات فعالان این عرصه قدردانی کرد و گفت: رانندگان برای حمل و نقل بار و مسافر در خدمت مردم و تامین نیازمندی های جامعه هستند و این نشان از تلاش آنها دارد.

وی همچنین به 27 آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دکتر محمد مفتح عالم بصیر و مجاهدی بود که در سال 1358 به دست گروه منحرف فرقان به شهادت رسید و این چهره حوزوی و دانشگاهی در هر دو مجموعه نقش مهمی ایفا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمنان همیشه تلاش کردند که با نفوذ در دانشگاه و حوزه مدام در مقام جدایی حوزه از دانشگاه و دانشگاه و در مقام نفرت‌آفرینی باشند که تاکنون به هدف خود نرسیده‌اند.

نکونام همچنین با تسلیت ارتحال آیت‌الله یزدی اظهار داشت: این عالم ربانی و این چهره ارزشمند و مجاهد حوزوی و چهره اجتماعی سیاسی، یک انسان به معنای واقعی جامع و غیور بود و با غیرت تمام نسبت به ترویج اسلام ناب و انقلابی تلاش کرد تا این انقلاب به اندیشه‌های سکولار تبدیل نشود.

*س_برچسب‌ها_س*