سه‌شنبه 17 مهر 1403

امام جمعه شیروان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریها شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه شیروان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریها شد

بجنورد - ایرنا - امام جمعه شیروان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریهای محرم شد و گفت: مردم در کنار سلامت جسمانی، به تقویت باورهای دینی بیش از هر زمان دیگر نیاز دارند.

حجت الاسلام حسین تکمیلی روز چهارشنبه در آیین سیاه پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان اظهار داشت: در عزاداریها با رعایت پروتکل های بهداشتی به دشمنان اجازه سوء استفاده از نحوه برگزاری این آیین ها را نخواهیم داد.

وی گفت: مردم نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ها و سایر مناسبت‌های مذهبی دارند و باید در این شرایط کرونایی با رعایت توصیه‌ها و ستاد کرونا، برنامه‌های ایام محرم، صفر و اربعین حسینی را برگزار کنیم.

حجت الاسلام تکمیلی افزود: عزاداران حسینی باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها و شرایط ستاد کرونا را در برنامه‌ها به ویژه ایام محرم، صفر و اربعین حسینی رعایت کنند.

امام جمعه شیروان با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مراسم ماه محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: هیات‌های مذهبی، همراهی خوبی با مسوولان اجرایی دارند و آنهایی که در عرصه مبارزه با کرونا و پشتیبانی از مدافعان سلامت و کمک به نیازمندان نیز پیشگام بودند، مراسم ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد. در آستانه ماه محرم و آغاز ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا شهر شیروان که به دارالمصلین مشهور است، چهارشنبه سیاهپوش شد.

نخستین بیرق سیاه شهر شیروان، با حضور جمع کثیری از شهروندان به دست امام جمعه شهرستان شیروان در چهار راه استاد شهریار برافراشته شد.

همچنین در آیین سیاهپوش کردن این شهر که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد، معابر این شهر از چهارراه شهریار تا میدان انقلاب با پرچم ها و پارچه های سیاه تزیین یافته و شهر رنگ عزا به خود گرفت.

این آیین که با حضور جمعی از مردم متدین و ارادتمندان به سالار شهیدان برگزار شد با مرثیه خوانی مداحان حسینی انجام شد.

این طرح با همت شهرداری شیروان و با همکاری نیروهای خدمات شهری این نهاد برای هفتمین سال متوالی اجرایی شد که در قالب آن پرچم سیاه به صورت یکپارچه در سطح معابر، میادین و محلات شهر شیروان نصب شد.

شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*