جمعه 10 فروردین 1403

امام جمعه کوهدشت: پیروزی انقلاب، شرابخواری، ظلم، زورگیری و عربده‌کشی را اصلاح کرد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
امام جمعه کوهدشت: پیروزی انقلاب، شرابخواری، ظلم، زورگیری و عربده‌کشی را اصلاح کرد

ایسنا نوشت: طهماسبی گفت: با کوچک‌نمایی کارهای بزرگ، دستاوردهای نظام را زیر سؤال نبریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی در سلسله نشست‌های گفتمانی عصر انقلاب اسلامی که در بستر فضای مجازی با موضوع «تبیین دستاوردهای انقلاب» ویژه فعالان رسانه‌ای و طلاب مدارس علمیه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی اساسی و بنیادی و زیر و رو کردن است و مقابل آن کلمه اصلاح تدریجی و رفرم قرار دارد.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی وقتی انقلاب کرد بعضی‌ها نظرشان بر اصلاح تدریجی و رفرم بود و آنها معتقد بودند که سرنگونی رژیم شاهنشاهی عملی نیست، چراکه قدرت‌های جهانی مثل آمریکا، انگلیس و شوری از رژیم شاهنشاهی پشتیبانی می‌کردند و امکان سرنگونی شاه و جایگزینی رژیم جدید وجود ندارد، لذا باید سراغ رفرم و اصلاح تدریجی رفت.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه رفرم و اصلاح تدریجی را قبلاً نیز در ایران دوره مشروطه داشتیم که نتیجه آن روی کار آمدن رضاخان بود، ادامه داد: امام راحل (ره) در آن زمان فرمودند ما فقط با یک انقلاب و دگرگونی اساسی می‌توانیم کارها را به سامان برسانیم.

امام‌جمعه کوهدشت با بیان اینکه انقلاب به معنی دگرگونی اساسی و بنیادی است که براساس آن قانون اساسی کشور نیز عوض می‌شود و نهادهای انقلابی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با هزینه‌های سنگینی به پیروزی رسید، علما، روحانیون، بزرگان، دانشگاهیان، بازاریان، کارگران و عامه مردم برای این انقلاب وقت گذاشتند، مبارزه کردند، شکنجه شدند و شهید دادند تا این انقلاب به ثمر نشست.

طهماسبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم مشکلات زیادی که با آن مواجه هستیم دستاوردهای خوبی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، داخلی و خارجی داشته است، حاکمیت اخلاق و معنویت در جامعه را از دستاوردهای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امروزه جهت‌گیری مطبوعات، رسانه ملی، سینماها، مراکز دانشگاهی و تبلیغی به سمت و سوی معنویت و اخلاق است کمااینکه معنویت و اخلاق در بیانیه «گام دوم انقلاب» نیز به شدت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بُعد اجتماعی نیز دستاوردهای خوبی داشته و روابط اجتماعی براساس معیارهای انقلابی شکل گرفته است، افزود: در دوران شاهنشاهی در کشور ما مسائلی از جمله رباخواری، شرابخواری، ظلم، زورگیری و عربده‌کشی وجود داشت که با پیروزی انقلاب این مباحث اصلاح شد.

امام‌جمعه کوهدشت با بیان اینکه در بُعد سیاسی نیز کشور ما پیشرفت‌های خوبی داشته و از وابستگی شدید سیاسی به قدرت‌های جهانی فاصله گرفتیم، بیان کرد: در دوره طاغوت شاه ایران یک نوکر و غلام حلقه به گوش برای قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس بود.

وی با اشاره به وابستگی شدید اقتصادی ایران به کشورهای دیگر و اینکه ایران دوره طاغوت در بُعد اقتصادی تنها یک مصرف‌کننده بود، ادامه داد: ایران اسلامی از نظر اقتصادی و منعقد کردن پیمان‌های مهم اقتصادی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

طهماسبی به موفقیت ایران در زمینه تکنولوژی، دفاعی، صنایع، سلول‌های بنیادی، پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی باعث شد از ایران در دنیا به عظمت یاد شود و در بُعد خارجی شناخته شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت داد، عنوان کرد: از لحاظ فرهنگی لازم است اقدامات اساسی در کشور انجام بگیرد چراکه در این بخش ضعیف عمل شده و فرهنگ ما هنوز به‌طور کامل انقلابی و اسلامی نشده است.

امام‌جمعه کوهدشت با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب برای مردم معرفی و تبیین شود و نباید با کوچک‌نمایی و بزرگ‌نمایی خدمات ارزنده نظام را زیر سؤال ببریم، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما سوءمدیریت‌هایی وجود داشت که باعث شد مشکلاتی در کشور ایجاد شود که می‌طلبد در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود کمااینکه با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، حمایت از جوانان و ترویج خودباوری و شعار «ما می‌توانیم» خواهیم توانست بسیاری از مشکلات موجود در کشور را حل و فصل کنیم.

217

کد خبر 1597063
امام جمعه کوهدشت: پیروزی انقلاب، شرابخواری، ظلم، زورگیری و عربده‌کشی را اصلاح کرد 2