دوشنبه 9 مهر 1403

امسال طرح انتقال آب سد بیدکان به اراضی کشاورزی هارونی شهرستان شهرکرد تکمیل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امسال طرح انتقال آب سد بیدکان به اراضی کشاورزی هارونی شهرستان شهرکرد تکمیل می‌شود

شهرکرد - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با اختصاص افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار دولتی و با اجرای هشت کیلومتر شبکه‌گذاری‌، طرح آب سد بیدکان به اراضی کشاورزی شهر هارونی بخش لاران شهرستان شهرکرد تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

غلامرضا ذاکری روز یکشنبه در جریان دیدار استاندار و اعضای ستاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری از سد بیدکان اظهار داشت: در نیمه دوم سال جاری با انتقال آب به اراضی کشاورزی شهر هارونی شهرستان شهرکرد، بیش 770هکتار باغات مثمر و زمین‌های زراعی منطقه سیراب خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل طرح انتقال 16 کیلومتری شبکه آب سد بیدکان به 9 روستا و شهر پایین دست در آینده، 2 هزار و 723 هکتار از اراضی زراعی و باغی روستاهای مرغملک، اسدآباد، وانان، کتک و خوی و آبادی‌های پایین دست به بخش عمده از جمعیت روستایی بخش لاران شهرستان شهرکرد آبرسانی خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ظرفیت گنجایش آب سد بیدکان را 9 میلیون و 500 هزار مترمکعب برآورد کرد و گفت: این مخزن آب از نوع سدهای خاکی با هسته رسی با ارتفاع 40 متر از کف، با هدف تامین آب اراضی پایین دست و تغذیه سفرههای زیرزمین منطقه احداث شده است. ذاکری بیان کرد: سد بیدکان در 41 کیلومتری غرب شهرکرد و 6 کیلومتری جنوب غربی روستای 'هارونی' واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*