یک‌شنبه 15 مهر 1403

امسال «چهره ماندگار هنر انقلاب» انتخاب می‌شود / چهره‌های برتر 1401 و تغییرات دوره نهم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
امسال «چهره ماندگار هنر انقلاب» انتخاب می‌شود / چهره‌های برتر 1401 و تغییرات دوره نهم

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای جلسه علی قربانی ضمن گرامیداشت ایام شهادت شهید آوینی گفت: در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم هستیم. ایامی که در قالب هفته هنر انقلاب گرامی داشته می‌شود. در طول 9 سالی که این رویداد اجرایی شده هر سال چهره سال هنر انقلاب در رشته‌های مختلف هنری و ادبی معرفی می‌شود. وی افزود: معرفی چهره‌های برتر در بخش‌های هنری، 25 فروردین انجام خواهد...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،  در ابتدای جلسه علی قربانی ضمن گرامیداشت ایام شهادت شهید آوینی گفت: در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم هستیم. ایامی که در قالب هفته هنر انقلاب گرامی داشته می‌شود. در طول 9 سالی که این رویداد اجرایی شده هر سال چهره سال هنر انقلاب در رشته‌های مختلف هنری و ادبی معرفی می‌شود.

وی افزود: معرفی چهره‌های برتر در بخش‌های هنری، 25 فروردین انجام خواهد شد و منتخبان بخش ادبی، 26 فروردین تجلیل می‌شود. البته در دوره‌های قبل این اتفاق در پنج روز رخ می‌داد اما به دلیل همزمانی با ایام قدر امسال به دو روز کاهش پیدا کرد.

در ادامه جلسه معاون حوزه هنری در سخنانی اظهار کرد: حوزه هنری امسال نهمین سال است که بزرگداشت آوینی را در قالب هفته هنر انقلاب برگزار می‌کند امسال به واسطه تلاقی این هفته با شب‌های قدر در بحث اجرایی با تغییراتی مواجه شده‌ایم.

فروزانفر ادامه داد: برگزیدگان بخش‌های مختلف توسط یک هیئت کاملاً تخصصی انتخاب می‌شوند تا این شبهه پیش نیاید حوزه می‌خواهد هنرمندان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کند. افتتاحیه این هفته فردا 20 فروردین در مرقد حضرت امام (ره) خواهد بود. برنامه‌های این هفته تا 27 فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون حوزه هنری اعلام کرد: در بخش‌های استانی نیز هر استان چهره برتر خود را در حوزه انقلاب معرفی می‌کند. درباره جوایز نیز باید بگویم نسبت به سال قبل جوایز سه برابر شده است.

دبیر هفته هنر انقلاب بیان کرد: امسال علاوه بر چهره سال، چهره ماندگار هنر انقلاب را هم خواهیم داشت. چهره ماندگار از میان هنرمندانی انتخاب می‌شود که در طول چهار دهه گذشته کارهایشان در راستای انقلاب اسلامی بوده است اما چهره سال تنها آثار هنرمندان در سال قبل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

او در پایان تأکید کرد: سینماهای حوزه هنری 26 فروردین به مناسبت هفته هنر انقلاب با 50 درصد تخفیف به فروش بلیط خواهند پرداخت. در بخش انتشارات سوره مهر نیز 26 فروردین تخفیف 25 درصدی را خواهیم داشت.

در انتهای این گزارش برگزیدگان بخش‌های مختلف ادبی و هنری به شرح زیر معرفی شدند.

مسعود نجابتی؛ برگزیده بخش گرافیک

مینا صدری؛ برگزیده بخش نگارگری

محمد مهدی سیار؛ برگزیده بخش موسیقی

ایوب آقاخانی؛ برگزیده بخش نمایش

علی‌اصغر فهیمی‌فر؛ برگزیده بخش پژوهش

مهرداد صدیقی؛ برگزیده بخش طنز

سید عباس میرهاشمی برگزیده بخش عکس

محسن اسلام‌زاده؛ برگزیده بخش مستند

محمدخیراندیش؛ برگزیده بخش انیمیشن

حسین دارابی؛ برگزیده بخش سینمای داستانی

مهدی جهان‌دار؛ برگزیده بخش شعر علی‌اصغر عزتی پاک؛ برگزیده داستان

گلستان جعفریان؛ برگزیده بخش ادبیات پایداری (قسمت دفاع مقدس)

امسال «چهره ماندگار هنر انقلاب» انتخاب می‌شود / چهره‌های برتر 1401 و تغییرات دوره نهم 2