چهارشنبه 4 مهر 1403

امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس وجود دارد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس وجود دارد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه مخالفت کردند، قرار بود حسین‌زاده معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق کشور شود.

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه علنی امروز بحث استعفای آقای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه مطرح شد که قرار بود به عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور باشد؛ مجلس شورای اسلامی با این استعفا مخالفت کرد و اینگونه تصمیم گرفت که ایشان در مجلس مانده و ما از خدماتشان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به مخالفت مجلس شورای اسلامی با استعفای آقای حسین‌زاده، ایشان به عنوان نماینده مجلس خواهد بود و ما از خدمات ایشان بهره می‌گیریم.

خبر مرتبط حسین زاده در مجلس: به اندازه تک تک شماها ایرانی هستم / عده ای از استعفای من خوشحال و عده‌ای ناراحت شدند

حسین زاده تاکید کرد: رویای خود را زدودن فقر و نابرابری می‌دانم. در مناطق محروم زنانی داریم که در شرایط اقتصادی بدی هستند و سرخورده شده اند. امیدوارم بتوانم بخشی از عدالت را در این موضوعات اجرا کنم. مسئولیت جدید من راهی برای ترک مردم حوزه انتخابیه خود نیست بلکه راهی برای رساندن صدای آنان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده وجود دارد، گفت: ماده 92 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در این باره مسکوت است که آیا ایشان می‌توانند دوباره استعفا را به جریان بیندازد و یا این‌که در صورت ارائه نامه جدیدی از سوی رئیس جمهور امکان طرح مجدد استعفا است یا خیر؟

نادری ادامه داد: با توجه به این‌که در تاریخ مجلس شورای اسلامی این اتفاق رخ نداده که رئیس جمهور دوبار نامه دهد یا این‌که استعفا دوبار مطرح شود، آیین‌نامه در این خصوص مسکوت است و شاید در آینده ما نسبت به اصلاح آیین‌نامه اقدام کنیم ولی به هرحال اگر مجددا تقاضای استعفا با نامه جدید رئیس جمهور مطرح شود، تفسیر با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و براساس نظر کارشناسی معاونت قوانین است؛ ما منتظر نظر دولت هستیم تا بعد از آن در این باره تصمیم‌گیری شود.

خبر مرتبط مخالفت ذوالنوری با استعفای حسین‌زاده: تعداد افرادی که از مجلس برای دولت در این دوره رفتند غیرمتعارف است

مجتبی ذوالنوری گفت: در صورت استعفای آقای حسین‌زاده، حق مردم نجیب و شریف نقده و اشنویه که به او رای داده‌اند، یقیناً تضییع خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس وجود دارد؟ 2
امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس وجود دارد؟ 3