جمعه 28 اردیبهشت 1403

امکان مشاهده فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1401 فراهم شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
امکان مشاهده فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1401 فراهم شد

تمامی داوطلبان مجاز کنکور 1401 که در مهلت مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند فرم انتخاب رشته خود را مشاهده و پرینت کنند.

تمامی داوطلبان مجاز کنکور 1401 که در مهلت مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند فرم انتخاب رشته خود را مشاهده و پرینت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان فرصت انتخاب رشته، بیش از 582 هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود در کنکور 1401 اقدام کردند.

این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به لینک https://register1.sanjesh.org/NOET_CS_PrintSar140105/Account/ViewLogin.aspx نسبت به مشاهده و پرینت فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

پیش از این سازمان سنجش به داوطلبان توصیه کرده بود با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون درخواست های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست لذا لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند. تاکید می شود مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

نکته مهم: داوطلب در حفظ و نگهداری رسید 15 رقمی و سایر اطلاعات آزمونی خود دقت کنند چون امکان سوءاستفاده از این اطلاعات برای دستکاری انتخاب رشته داوطلب بعد از اتمام فرآیند انتخاب رشته وجود دارد.

عدم دریافت رسید 15 رقمی به منزله عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته است؛ لذا لازم است داوطلبان دقت لازم را در دریافت این رسید داشته باشند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال 1401 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 8 تا 11 تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال 1401 یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر بود که از این تعداد یک میلیون و 176 هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری 1401 شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و 308 هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 12 درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و 308 هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و 157 هزار نفر معادل 89 درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری 1401 حدود 503 هزار نفر است که 167 هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و 336 هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.