سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

امیر عبداللهیان: افزایش تحرکات نظامی در خصوص یمن مسیر صلح را تخریب می‌کند

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
امیر عبداللهیان: افزایش تحرکات نظامی در خصوص یمن مسیر صلح را تخریب می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تحرکات نظامی در خصوص یمن بوده ایم و این موارد به بازتولید جنگ در یمن و منطقه انجامیده و مسیر صلح را تخریب می‌نماید.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه دوکشور در این دیدار علاوه بر گفتگو در باره مسائل دوجانبه، موضوعات و تحولات مهم منطقه‌ای از جمله افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به سرعت تحولات منطقه‌ای و بین المللی بر لزوم رایزنی‌های نزدیک‌تر ایران و قطر و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در یمن و افغانستان تاکید کرد.

امیر عبداللهیان در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تحرکات نظامی در خصوص یمن بوده ایم و این موارد به بازتولید جنگ در یمن و منطقه انجامیده و مسیر صلح را تخریب می‌نماید.

وزیر خارجه قطر نیز در اظهاراتی بیان داشت: مانیز نگران افزایش تنش جدید در منطقه هستیم و اعتقاد داریم بحران یمن راه حل نظامی ندارد و از طریق گفتگو باید به راه حل برسند و این وضعیت به نفع هیچ یک از طرف‌ها نمی‌باشد.