دوشنبه 11 تیر 1403

انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

انقلاب اسلامی ایران روزهای پر فراز و نشیب و البته شرایط سختی را در برهه های زمانی مختلف در بیش از چهار دهه اخیر تجربه کرده است. روزهایی که شاید اگر تنها بخش کوچکی از آن ها بر یک نظام حکمرانی و یا ملت در بخش دیگری از جهان می گذشت، خیلی وقت پیشتر ضربات سختی را به آن ها وارد می‌ساخت و برایشان چالش های جدی را ایجاد می کرد.

با این حال، خوانش دقیق تاریخ انقلاب اسلامی ایران تا به امروز این نکته را آشکار می سازد که هر چه انقلاب به جلو حرکت کرده، قوی و قوی تر شده و درخت انقلاب نیز به درختی بارور و تنومند تبدیل شده است. در این راستا، طی دو ماه اخیر، نشانه های افزایش قابل توجه قدرت کشورمان به ویژه در حوزه حکمرانی و ثبات و استحکام ایران در این رابطه آشکار شده است.

پس از واقعه تلخ شهادتِ "شهدای خدمت"، شاهد بودیم که با درایت مقام معظم رهبری و دیگر مسولان امر، در روند اداره کشور هیچ خللی ایجاد نشد و روند فعالیت ها در حوزه حکمرانی فرآیند عادی خود را طی کرد و در عین حال، مقدمات لازم و قانونی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی کشورمان و روی کار آمدن دولت جدید فراهم شد. مساله ای که بارها و بارها از سو ناظران و تحلیلگران مختلف بین المللی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. در کنار همه این ها، حضور و عرض تسلیت بیش از 300 هیات و رهبر و سیاستمدار خارجی در / به کشورمان پس از واقعه شهادت شهدای خدمت، خود گواهی روشن بر اعتبار بین المللی قابل توجه ایران است. موضوعی که حتی با اعتراضات و خشم گسترده صهیونیست ها نیز رو به رو شد.

در عین حال، همانطور که پیشتر نیز گفته شد شاهد برگزاری مطابق با برنامه و درستِ روند رقابت های انتخاباتی در کشورمان هم بوده ایم. در این رابطه، صدا و سیما به نحوی جدی و فعال و البته قانونمند و منظم توام با ابتکارهای تازه، فرصت های قابل توجهی را برای نامزدهای انتخاباتی جهت تشریح برنامه های خود فراهم کرد و این برنامه ها شرایط مناسبی را برای افکار عمومی جهت انتخاب گزینه اصلح مد نظرشان فراهم ساخته‌اند. تنوع قابل ملاحظه برنامه های تلویزیونی که نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در آن ها شرکت داشتند نوعی پختگی را در روند رقابت های انتخاباتی و تلاش برای قرار دادن آن در مسیری که به نفع مردم کشورمان باشد، فراهم ساخته‌اند.

در مجموع نشانه های این حقیقت که انقلاب اسلامی ایران به درختی تنومند تبدیل شده روز بروز بیشتر آشکار می شود.