یک‌شنبه 22 مهر 1403

انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی؛ تداوم پیروزی‌های برزیل و آرژانتین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی؛ تداوم پیروزی‌های برزیل و آرژانتین

تهران - ایرنا - در هفته دوازدهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی دو تیم برزیل و آرژانتین به بردهای خود و شکست‌ناپذیری‌شان ادامه دادند.

به گزارش ایرنا، هفته دوازدهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی موسوم به «کونمبول» با برگزاری پنج بازی به انجام رسید و در مهمترین دیدارها آرژانتین و برزیل موفق به کسب یک پیروزی دیگر شدند.

آرژانتین از ساعت سه بامداد به وقت تهران رو در روی میهمان خود پرو قرار گرفت و موفق شد به سختی با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد.

لاوتارو مارتینز در دقیقه 43 زننده تک گل بازی بود. در سوی مقابل یوشیمار یوتون در دقیقه 65 برای پرو یک پنالتی را از دست داد تا سه امتیاز دیگر به حساب شاگردان لیونل اسکالونی واریز شود.

آلبی سلسته با این برد از 11 بازی 25 امتیازی شد و جایگاهش در رده دوم را تثبیت کرد. پرو با 11 امتیاز در جایگاه نهم ایستاده است.

تیم صدرنشین برزیل از ساعت چهار صبح به وقت تهران از اروگوئه پذیرایی کرد و موفق شد با نتیجه پرگل چهار بر یک رقیب خود را در هم بکوبد تا با 31 امتیاز از 11 مسابقه به روند فوق‌العاده خود ادامه دهد.

نیمار و رافینیا، ستاره‌های سلسائو در این پیکار بودند.

نیمار در دقیقه 10 زننده اولین گل مسابقه بود و دو پاس گل هم داد. رافینیا، بازیکن 24 ساله تیم لیدزیونایتد هم در دقایق 18 و 58 زننده 2 گل تیمش بود. گابریل باربوسا نیز در دقیقه 83 تیر خلاص را به پیکره اروگوئه وارد کرد. تک گل تیم میهمان به وسیله لوییز سوارز در دقیقه 77 زده شد. با این نتیجه اروگوئه دومین باخت متوالی را تجربه کرد و با 16 امتیاز به رده پنجم سقوط کرد.

در دیگر دیدارها این نتایج به ثبت رسید:

بولیوی 4-0 پاراگوئه

کلمبیا 0-0 اکوادور

شیلی 3-0 ونزوئلا

در حال حاضر تیم‌های برزیل (31 امتیاز)، آرژانتین (25 امتیاز)، اکوادور (17 امتیاز)، کلمبیا (16 امتیاز)، اروگوئه (16 امتیاز)، شیلی (13 امتیاز)، بولیوی (12 امتیاز)، پاراگوئه (12 امتیاز)، پرو (11 امتیاز) و ونزوئلا (7 امتیاز) در رتبه‌های اول تا دهم قرار دارند. چهار تیم نخست به صورت مستقیم راهی جام جهانی 2022 قطر می‌شوند و تیم پنجم باید در پلی‌آف رو در روی نماینده قاره آسیا قرار بگیرد.

*س_برچسب‌ها_س*
انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی؛ تداوم پیروزی‌های برزیل و آرژانتین 2
انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی؛ تداوم پیروزی‌های برزیل و آرژانتین 3