شنبه 1 اردیبهشت 1403

انتخابی جام‌جهانی فوتبال | پایان نیمه نخست یک بازی داغ / تیرک، گل آفساید و حسرت!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتخابی جام‌جهانی فوتبال | پایان نیمه نخست یک بازی داغ / تیرک، گل آفساید و حسرت!

نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق با نتیجه؟ خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق طی دیداری در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 18 امروز (پنج‌شنبه - 7 بهمن) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یک‌دیگر رفته‌اند.

این جدال به دلیل بالا بودن احتمال صعود یوزهای سپیدپوش پارسی به جام جهانی و حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه، از اهمین دوچندان و حساسیت بسیاری برخوردار شده. از ساعت‌ها پیش از برگزاری جدال بزرگ غرب آسیا، هواداران تیم ملی ایران و حتی عراقی‌ها در اطراف ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

بلیت فروشی این مسابقه با ایرادات و اشکالات بسیاری مواجه شده بود و از این رو بسیاری از مشتاقان به فوتبال ملی تا ساعات پایانی پیش از بازی اطلاعی از نحوه حضور در استادیوم نداشتند.

ضمن حضور بسیاری از مقامات عالی دولتی و سیاسی، هم‌چنین سران ورزش کشور، این بازی با حضور خانواده‌های ایرانی و در هوای نسبتاً سرد مجموعه ورزشی آزادی، رأس ساعت مذکور برگزار شد. در ترکیب تیم ملی حضور مهدی طارمی، امیر عابدزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان جالب بود.

در نیمه نخست یوزهای پارسی که از حمایت همه‌جانبه و حداکثری هواداران تیم ملی بهره‌مند بودند، بازی را در دست داشتند و حتی در دقایق ابتدایی این جدال حیاتی، کاپیتان تیم ملی فوتبال تیر دروازه رقیب سبزپوش را لرزاند. البته امیر عابدزاده هم با یک سیو مهم، از ورود تو به دروازه ایران جلوگیری کرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران روی یک صحنه دروازه شیرهای بین‌النهرین را باز کردند که البته مهدی طارمی در این لحظه در آفساید قرار داشت. در دقیقه 25؛ یوزهای ایرانی 3 بار متوالی دروازه رقیب خود را به شکل جدی تهدید کردند اما سنگربان عراقی‌ها این حملات پیاپی را دفع کرد.

با این حال به رغم حملات پیاپی ایرانی‌ها، نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

ایران صفر گل:

عراق صفر گل:

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی ترکیب تیم ملی عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری، احمد فرحان، بشار رسن و ایمن حسین ادامه خواهد داشت...