یک‌شنبه 8 مهر 1403

انتخاب قزوین به عنوان پایلوت بسته بندی صنایع دستی کشور

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخاب قزوین به عنوان پایلوت بسته بندی صنایع دستی کشور

قزوین - ایرنا - قزوین به عنوان پایلوت چاپ، طراحی و بسته بندی صنایع و هنرهای دستی کشور انتخاب شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی انجام شد با اعلام این خبر افزود: بسته بندی صنایع دستی ضمن آنکه هنرهای دستی را شکیل تر می کند، به آن ارزش افزوده می بخشد.

سید میثم حصاری گفت: یکی از مشکلات مرتبط با حوزه صنایع دستی در کشور نداشتن بسته بندی و یا نبود بسته بندی مناسب است که تلاش داریم تا آنرا مرتفع کنیم.

وی اظهار داشت: در همین راستا به همه هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی قزوین اعلام شده که یکی از شروط شرکت در نمایشگاه های داخل و خارج استان، برخورداری آثار از بسته بندی است.

این مسوول با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین در انتظار ثبت جهانی است، افزود: یکی از شروط ثبت جهانی این مجموعه ارایه آثار و محصولات در بسته بندی های مناسب و مرغوب است و ارایه مشخصات علاوه بر فارسی به زبان انگلیسی است.

حصاری با بیان اینکه در حوزه برندسازی صنایع دستی نیز ورود پیدا کرده ایم، افزود: اگر چه هنر دستی خاصی از قزوین مانند برخی استان ها به عنوان یک محصول مطرح نیست اما باید اذعان کرد، بسیاری از هنرهای دستی کشور در قزوین تولید می شود.

این مسوول گفت: سفال، زره بافی، گلیم بافی، دست بافته ها، منبت کاری، آینه کاری، مسگری، معرق کاری کاشی و فلز، پاپیه ماشه و نقاشی روی شیشه از جمله هنرهای دستی مطرح قزوین به شمار می روند.

وی در ادامه آموزش به هنرجویان و دوستداران صنایع دستی را در دستور کار این معاونت اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر ظرفیت مرکز آموزش میراث فرهنگی قزوین، درصدد انعقاد قرارداد با جهاد دانشگاهی برای ارایه آموزش به علاقه مندان هنرهای مختلف دستی هستیم.

استان قزوین دارای هفت هزار و 500 صنعتگر هنرها و صنایع دستی است.

*س_برچسب‌ها_س*