پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

انتشار اطلاعات تازه از ایستگاه فضایی اختصاصی روسیه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
انتشار اطلاعات تازه از ایستگاه فضایی اختصاصی روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بر اساس تصاویری که از ایستگاه فضایی بین المللی روسیه موسوم به روسکوسموس و با نام اختصاری ROSS منتشر شده، این ایستگاه قادر است نیازهای روس ها را تا آینده نزدیک تامین کند.

تاسیسات این ایستگاه در مدار زمین در دو مرحله راه اندازی می شود که در مرحله اول متشکل از چهار ماژول است و با افزوده شدن یک پلت فرم خدماتی به شش ماژول گسترش می یابد. قرار است چهار فضانورد به طور چرخشی در این ایستگاه فضایی حضور یابند و نظارت بهتری بر زمین در مقایسه با آنچه روسیه امروز از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی دریافت می‌کند، داشته باشند.

روسیه تاریخ دقیق نصب و راه اندازی بخش های مختلف ایستگاه فضایی خود را اعلام نکرده و رسانه‌های دولتی تنها اعلام کرده اند که فاز اول آن بین سال های 2025 تا 2030 و فاز دوم بین سال های 2030 تا 2035 راه اندازی می شود.

روسیه در ماه ژوئیه خروج خود از ایستگاه فضایی بین المللی را در واکنش به تحریم های غرب و سایر اقدامات خصمانه پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد. اگر این روند کماکان ادامه یابد، دو دهه حضور مشترک و دائمی آمریکا و روسیه در ایستگاه مذکور پایان خواهد یافت. روسیه می گوید تا پایان سال 2024 به تعهدات خود عمل خواهد کرد و حتی قراردادی برای تعویض صندلی های این ایستگاه با ایالات متحده دارد که آن را عملیاتی می کند.

انتهای پیام / ت 33

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

روسیه

ایستگاه فضایی بین المللی اوکراین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
انتشار اطلاعات تازه از ایستگاه فضایی اختصاصی روسیه 2