چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

انتشار کتاب «اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی» به قلم حمید رسایی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
انتشار کتاب «اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی» به قلم حمید رسایی

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ کتاب «اندیشه‌های سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی»، به اهتمام حمید رسایی، به ارائه نظرات و آراء این عالم گرانقدر در حوزه مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه در قالب گفت‌وگو پرداخته است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: اگر ما به هدف اصلی درست توجه کردیم، در نوبت بعد و در سایه این هدف، باید دنبال ابزار و وسیله صحیح برای تحقق آن برویم. بعد نوبت برنامه‌ریزی...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ کتاب «اندیشه‌های سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی»، به اهتمام حمید رسایی، به ارائه نظرات و آراء این عالم گرانقدر در حوزه مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه در قالب گفت‌وگو پرداخته است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

اگر ما به هدف اصلی درست توجه کردیم، در نوبت بعد و در سایه این هدف، باید دنبال ابزار و وسیله صحیح برای تحقق آن برویم. بعد نوبت برنامه‌ریزی با استفاده از ابزارها برای تحقق این هدف است.

بعد باید ببینیم کدام یک از ابزارهایی که وجود دارد به آن هدف نزدیک‌تر است و با فرهنگ ما بیشتر سازگار است و نهایتاً کدام را می‌توان آسان‌تر تهیه کرد. اگر خیال‌پردازی کنیم و آرمان‌گرایی صرف پیشه کنیم و مدام بگوییم باید چنین شود و چنان شود، به هدف نخواهیم رسید و باز همین جایی خواهیم بود که هستیم. ما باید آرمانی فکر کنیم، اما در عمل، باید عمل‌گرا باشیم. باید فکر کنیم این آرمان را در این شرایط، چگونه و تا چه اندازه می‌شود محقق کرد...

کتاب «اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» در 247 صفحه و قیمت 75 هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار شده است.